Beeldschermresolutie na screensaver veranderd???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
245
Sinds enige tijd, ervaar ik het volgende probleem:

Wanneer de screensaver enige tijd heeft aangestaan, dan is mijn beeldschermresolutie plots veranderd (van 1280x1024 32 bit 60Hz naar 1024x720 16 bit 75 Hz).

Na het opnieuw opstarten van de PC, is alles weer genormaliseerd, zonder dat ik zelf iets aan de beeldscherminstellingen heb moeten wijzigen.

Het betreft de standaard met WinXP Pro meegeleverde screensavers.

Het gebeurt ook niet altijd, maar eens in de 1 à 2 weken en lijkt niet gerelateerd aan gebruik van bepaalde programma's (vaak draait alleen Word, Outlook Express en IExplorer).

Weet iemand waardoor dit wordt veroorzaakt en wat een oplossing zou kunnen zijn?

Bedankt!


Systeem:
WinXP Pro / P4 / 1,5 Gb RAM / Asus V9560 GeForce FX 5600 256 Mb / Philips 170S4 17"TFT
 
Hoe staan je energiespaarprogramma's ingesteld?
 
Probeer eens te bepalen of het misschien altijd gebeurt terwijl je met een bepaald programma aan het werk bent.
 
Heb ik geprobeerd op te letten.

Meestal draait bij mij alleen Word, Outlook Express en Internet Explorer.

Het resolutieprobleem doet zich alleen soms voor. En voor zover ik kan nagaan, terwijl bovenstaande programma's draaien.

Heeft het misschien ook te maken met het feit dat bij sommige screensavers onder de instellingen ook aangegeven moet worden wat de optimale resolutie is? (deze staat standaard op "automatisch"; dat zou toch adequaat moeten zijn???)

Los hiervan, lijkt het me wat vreemd dat een dergelijk probleem zich slechts een enkele keer per 1 à 2 weken voor doet, terwijl men bij een structureel (instellings) probleem toch een hogere frequentie zou verwachten.
 
Haal hem eens van automatisch af en geef de eigen voorkeur op.
 
Heb je misschien vastlopers op het moment dat het plaatsvindt.
 
Probeer eens de laatste drivers van je videokaart te installeren en kijk ook de instellingen goed na.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan