Beeldschermresolutieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

aquamarijn

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
Ik heb een schone installatie gedaan van Windows 8 64-bits op mijn Acer Aspire 5520. Alles prima verlopen. Alleen de beeldschermresolutie was laag (1024x768). Op de site van Acer gezocht naar VGA driver voor W8. Deze was niet te vinden, dus driver voor Windows 7 geinstalleerd. Resolutie nu veel beter, maar het volgende probleem doet zich nu voor: Het menu dat tevoorschijn komt als je naar rechtsonderin gaat is verdwenen en als je terug gaat naar het W8 startscherm, verdwijnen na een paar seconden de tegels en komen deze niet meer terug, Systeemherstel toegepast en terug naar de oude resolutie en het probleem verdwijnt. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Nvidia verwijst na scan naar de site van Acer. Heb geprobeerd de chipset (W 7) opnieuw te installeren, maar deze loopt vast.

Sorry,

dit snap ik niet helemaal. Ik heb het programma Speccy geinstalleerd. Zie dan een overzicht van de computer. Wat moet ik nu verder doen?

Je kunt via kopieëren en hier die in een code plaatsen als je de optie ga geavanceerd onderop de pagina gebruikt of als het goed is via hun website dat ding via een http link ook hier plaatsen.

Dit is volgens mij de link.

http://speccy.piriform.com/results/hrSBgMnXUIFbfQAjfaKWT5N

Heb inmiddels de Vista64 driver geinstalleerd en nu schijn e.e.a. goed te werken. Maar misschien is er een Windows 8 driver?

Beetje te vroeg gejuicht. Als ik nu op een tegel in het startscherm klik.\, verschijnt er geen informatie, maar alleen de achtergrondkleur met zo hier en daar een blok zonder tekst o.i.d.
Op een tegel klikken van een geinstalleerd prograam (bijvoorbeeld Word) werkt wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga vanavond proberen of deze werkt en laat het vervolgens weten.

Helaas, deze driver werkt niet. Verder zoeken dan maar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Via een omweg is het toch gelukt de juiste resolutie te krijgen: ik heb eerst W7 professional geinstalleerd met alle juiste drivers en vervolgens een upgrade met Windows 8 gedaan. Nu werkt alles zoals het moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan