Beeldschermstuurprogamma NVIDIA windows kernel mode driver crash, HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nearz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2013
Berichten
2
Hallo Allemaal,

Allereerst, bedankt voor het lezen. Ik ondervind de laatste weken/maanden problemen met mijn systeem, het betreft het volgende systeem:

BIOS: BIOS Date: 02/05/10 19:13:52 Ver: 08.00.10
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8174MB RAM
Page File: 1848MB used, 14496MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11

Welke problemen treden er op?

Tijdens internet bezoek naar websites die video content bevatten/zwaar op flash leunen of op andere wijze grafisch ietwat intenser zijn loopt mij hele systeem vast. Dit gebeurd doorgaans na een minuut of 2/3 kijken naar bijv. video.
Ik druk dan herhaaldelijk op alt+ctrl+del waarna mijn systeem zich, na een seconde of 20-30 totaal geen response(ook niet van muis, maar geen black/bluescreen) te hebben gegeven, eindelijk taakbeheer laadt en ik mijn computer gebruik kan hervatten. Vaak staat er dan in de rechter onderhoek de volgende melding:

Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 314.22 reageert niet meer en is hersteld.

Hierna kan ik de pc weer een paar minuten gebruiken waarna deze weer vast loopt. En ik de zelfde handeling weer uitvoer om verder te gaan.

Wat is hier vreemd aan


Het vreemde van de hele zaak is dat je logischer wijs zou zeggen dat er ofwel iets met mijn videokaart niet goed is, ofwel met de voeding. Maar dat lijkt mij niet het geval.
Grafisch zeer intense programma's draai ik zonder problemen uren achter elkaar (borderlands 2, crysis 3, battlefield 3) allemaal op maximale settings met AA aan.

Het lijkt mij dat dus niet aan de koeling/voeding van mijn GPU ligt.

Heeft iemand enig idee wat deze problemen kan veroorzaken? Ik ben inmiddels radeloos. Ik heb al meerder malen een totale herinstallatie uitgevoerd, drivers zijn allemaal up to date, en alle software is legitiem. En toch loopt mijn systeem tijdens internet gebruik continu vast.

Wie o wie heeft een oplossing:)!?
 
Wellicht is een browserplugin debet aan de oorzaak? Welke browser gebruik je?
 
Ik gebruik zelf firefox met ABP, maar hij loopt ook vast bij gebruik van IE en zelfs steam. Dus dat kan het denk ik niet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan