Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haleboo

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Hallo,
Als ik aan het gamen ben, valt mn game af en toe uit en krijg ik de melding: "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld"
Wat heel vervelend is want nu moet ik om de zoveel tijd tijdens het gamen, de game opnieuw opstarten. :(
Nou heb ik een beetje gekeken op het internet en heb ik gevonden dat het aan de voeding kan liggen. Wat ook een oplossing schijnt te zijn, is om de driver te downgraden (momenteel heb ik geloof ik de laatste van nvidia, 260.99) maar ik heb dat nog niet geprobeerd en naar mijn mening hoort de laatste driver gewoon de beste zijn en te werken.
Mijn voeding: Chieftec Smart Series GPS-450AA-101A
een 450 watt voeding, ik weet niet of het daaraan ligt, ik ben ook geen expert op het gebied van voedingen.
Videokaart: MSI N260GTX Twin Frozr 896MB DDR3
Andere specs:
Windows 7 64 bit
Intel Core 2 Duo E8400 3.0 GHZ
6 GB RAM

Mijn vraag is dus: Is mijn voeding geschikt voor mijn videokaart? Hoe kan ik dit probleem anders oplossen?

ik heb de driver geinstalleerd en vervolgens getest met een game. Ik krijg weer de melding na een tijdje spelen

het probleem is alleen als ik hoge kwaliteit games speel. Ik heb deze videokaart nou ongeveer een half jaar, maar ik ben er pas sinds kort echt hoge kwaliteit games mee gaan spelen.

mischien te hoog ?
probeer eens met minder mooie eigenschappen ? mischien dat je video kaart het niet aan kan de standaard game kaart is nu 1GB

de game waar het nu gebeurt is Fallout: New Vegas
deze game gebruikt dezelfde engine en bijna dezelfde graphics als fallout 3 die uit 2008 komt, dus als het goed is moet ik deze game op de hoogste kwaliteit kunnen spelen.
Ik heb wel al een aantal instellingen verlaagd om de snelheid van het spel te optimaliseren, dit was al voordat ik om hulp heb gevraagd hier.

ok, gescand. hij heeft 841 problemen gevonden. Het grootste deel is invalid file or folder, maar er zitten ook een aantal andere dingen tussen
ik laat het programma de problemen repareren en plaats daarna nog een post

PS fallout new vegas is een download. ik weet dat downloads vaak onstabiel zijn, maar dat er zich zo vaak een probleem voordoet, lijkt me sterk, ook uit ervaring weet ik dat het niet zo extreem veelvoorkomend is dit.

ik run nu fallout new vegas 1 uur achter elkaar zonder crash
ik hoop dat het zo blijft. als het zo blijft dan lag het dus aan een aantal registerfouten

helaas, ik heb het probleem weer gehad.
ik heb het idee dat het zich alleen voordoet als ik in-game intensief gebruik maak van de graphics. zoals vechten in slow-motion en op spectaculaire wijze vijanden moorden. moet ik dan de graphics lager zetten?
zou het dan wel werken als ik een betere voeding koop?

dag iedereen,

ik heb op het moment hetzelfde probleem... sinds een paar reparaties aan pc, ook nog geen oplossing gevonden, maar bij mij is het bij elk spel... bij jou ook?
In mij pc is ondertussen het moederbord 1 ram en vd kaart vervangen... probleem is volgens mij bij eerste reparatie, mainboard en RAM, gekomen... maar ik kreeg de foutmelding pas nadat de vd-kaart al vervangen is....

ook de volgende foutmelding:
beeldschermstuurprogramma nvidia windows kernel mode driver, version 260,99 reageert niet meer en is hersteld.

PS: kan het geen update zijn? probleem is ong. van zelfde datum, allebij nvidea update 260.99!!!!(hoe kan ik terug? Lijkt mij de oplossing!!!)

mijn post:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-Acer-Aspire?p=3687449&highlight=#post3687449

nou... gedaan
is aan te raden om te doen...
foutmelding komt niet meer... maar bij mij nog wel bluescreen, maar dat had m'n pc al, dus ik zou het doen als ik jou was.

gewoon in google intikken:
http://www.userdrivers.com/ <je VD-kaart> <64/32 bit win.>
en dan hopen dat je het vindt:confused: veel suc6

ik hoor de resultaten wel...

bedankt voor je reactie en voor de tip :)
ik heb nu een oude driver geïnstalleerd (191.07)
ik ga een paar uurtjes gamen en ik plaats wel een post over een paar daagjes

oke, ik heb het probleem dus weer gehad :(
moet ik nou een nog oudere versie pakken?
welke gebruik jij?

We komen er wel! weer een stapje dichterbij!

even de stand van zaken, ik vrees dichter bij de oplossing te zijn gekomen :D

-clean install(WIN), werkt niet lijkt mij dus geen driver probleem
-Drivers herinstalleren enz. werkt ook niet

Nu ben ik achter het volgende gekomen...
Ik heb de videokaart omgewisseld met die van een andere PC, in de ander pc (die al goed werkte) deed de videokaart het perfect! alleen het geluid deed het niet(de geluidskaart die in de videokaart blijkbaar zit ingebouwd werkt dus niet op de andere pc)
De videokaart uit de andere pc zit nu in de pc die kapot is, de pc geeft gewoon dezelfde fout zie bijlagen!

Wat ook een belangrijk punt is denk ik dat de fout ook in een printscreen zichtbaar is!

wellicht geeft dit opheldering over de stand van zaken en gaat er nu bij iemand een lampje branden!

Untitled.jpg

ps: timeout werkt ook niet, dus is geen kwestie van resetten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan