Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekvanmeijel

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Nadat ik een hele tijd geleden windows 7 op mijn laptop heb geïnstalleerd ipv windows vista wat erop zat, kreeg ik redelijk vaak de melding 'Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld' waarbij het scherm enkele seconden blijft vasthangen. Ik heb al vernomen dat er niet echt drivers zijn die ervoor zorgen dat deze videokaart normaal functioneert in windows 7. Zelf heb ik al alle drivers verwijderd en nieuwe geïnstalleerd maar dat hielp niks, ook heb ik de verwerkingstijd voor de GPU aangepast door de waarde van het TDR-register te verhogen. Ook dit hielp niks, en dit heeft het misschien nog verergerd zelf.

Ik heb een dell inspiron 1501 en de videokaart is van de Ati Radeon Xpress Series.

Heeft iemand een idee of er nog iets anders te proberen valt? Buiten een nieuwe videokaart aanschaffen..

Laatst bewerkt:
Hallo

"Heeft iemand een idee of er nog iets anders te proberen valt? Buiten een nieuwe videokaart aanschaffen.. "

Ik kan het uiteraard verkeerd voor hebben , maar volgens mij zit de g.p.u. op het motherboard vast gesoldeerd.

Deze is dus niet te vervangen.

Meestal zijn vista drivers draaiende te krijgen op w7.

Dit:

" kreeg ik redelijk vaak de melding 'Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld'"

Kan verdacht zijn , en mogelijk duiden op toekomstige hardwareproblemen mocht deze laptop nog nooit zuiver/stofvrij zijn gemaakt ....

Peter

Laatst bewerkt:
Ik doelde daarmee op een windowshandeling die ik heb uitgevoerd:

Methode 1: Verhoog de verwerkingstijd voor de GPU (Graphics Processing Unit) door de waarde van het TDR-register (Timeout Detection and Recovery) te verhogen.

Sluit alle Windows-programma's af.
Klik op Start, typ regedit in het vak Zoeken en dubbelklik op regedit.exe in bovenstaande resultaten. Als u om een administratorwachtwoord of bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of bevestigt u de bewerking.
Blader naar de volgende registersubsleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers
Klik op Nieuw in het menu Bewerken en selecteer vervolgens de volgende registerwaarde in de vervolgkeuzelijst voor uw versie van Windows (32-bits of 64-bits):

Voor 32-bits Windows
Selecteer de waarde DWORD (32-bits).
Typ TdrDelay als de naam en klik op Enter.
Dubbelklik op TdrDelay, voeg 8 toe aan de Waardegegevens en op OK.

Er staat daar namelijk ook: Opmerking: als u een oudere videokaart gebruikt, is er mogelijk geen videostuurprogramma dat volledig compatibel is met uw Windows-versie.

Het is ook vrij opvallend dat het begon te gebeuren nadat ik windows 7 had geïnstalleerd, daarvoor nog nooit die melding gehad..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan