Beeldschrem valt op zwart na opstarten pc w8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verak1

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2015
Berichten
5
Hallo mensen,
Mijn beeldschrem valt sinds kort op zwart als ik mij pc heb opgestart..
Ik heb windows 8.1, ik weet niet op het daar aan ligt want die update heb ik al langer.
Als ik de pc opstart komt het windows teken er te staan en eronder staat ' Even geduld a.u.b' (wat er anders nooit staat). Als de pc heeft geladen valt de monitor op zwart... vervolgens kan ik overal op drukken, maar hij reageert niet.. Wie weet wat ik kan doen? :shocked::)
Gr. Verak1
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal tips:
1.Controleer even de of de VGA/HDMI kabel goed is aangesloten.
2.Probeer een andere VGA/HDMI kabel. (Om te testen of je kabel die je normaal gebruikt het nog wel goed doet)
2.Sluit je pc is aan op een andere monitor/tv. (als die het op de andere monitor wel doet, ligt het dus aan de monitor waar je computer normaal op is aangesloten)
 
Het rare is, ik krijg wel gwn beeld als ik de pc opstart. Dan komt het w8 logo er te staan en het
"laad tekentje" (zoals normaal). Ik heb die opties al geprobeerd die jij hierboven beschrijft, dus dat is het niet...
 
kan je wat specs geven van de pc waar we het over hebben? en van de monitor?
 
In veiliige modus via shift ingedrukt houden en F8 wil wel?
Zo ja dan opstarten in vga modus met lage resolutie o.i.d via diezelfde shift/F8 en na de goede videokaartdrivers te hebbeb gdownload die installeren.
Vermoedelijk een update driver van w8 binnen gehengeld die het probleem veroorzaakt.

Een systeemherstel in veilige modus is ook een optie en de automagische updates uitzetten.
 
Windows 8 (en helaas ook win10) hebben de onhebbelijke gewoonte om bij sommige verwerkingen het beeld op zwart te zetten en niets te zeggen van wat ze nu precies aan het doen zijn. Meestal betreft het een update.
probeer eens gewoon af te wachten.
Ik heb wel eens een half uur moeten wachten en toen kwam ineens het windowsscherm te voorschijn.
 
Ik heb nog verdere info. Er zit op mijn pc een zogenaamde reset knop, als als deze een paar seconde induw start de pc als nomaal op en valt deze vervolgens weer op zwart..Misschien kan het ook komen doordat ik wat met een hdmi kabel heb zitten doen en heb ik misschien perongeluk iets met de beeldscherminstellingen gedaan (zo ja, hoe kan ik dat dan terug draaien?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan