beeldstoring ned 1 2 en 3 's avonds

Status
Niet open voor verdere reacties.

shivaji

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Mijn analoog aangesloten tv vertoont strepen en verliest scherpte 's avonds na 20.00 u .
Duurdere coax van wanddoos tot dvd speler (tv aansluiting via dvd) geeft geen verbetering, maar voordat ik een dure scart ga uitproberen wil ik graag advies.
de commerciële zenders vertonen deze storing niet, dus alleen ned 1,2 en 3.
Ik had van de week de mediabox van upc uitgeprobeerd en deze gaf een omgekeerd effect nl. ned. zenders scherp en andere zenders beetje blokjes of bij egale vlakken typisch digitaal ruis.
de verbinding tussen splitter (meterkast) en wanddoos is een coax 6 en is ong. 9 meter plus de verbinding wanddoos dvd (2 m) = dan 11 meter. geen andere apparatuur in de buurt.
Iemand een idee

Als het tv signaal overdag perfect is en 's avonds niet, dan zou ik de oorzaak NIET binnenshuis zoeken.... waarschijnlijker is een krap berekende wijkversterker of iets dergelijks.
Een aantal kabelboeren hebben ned. 1,2,3 en de beide Belgen op de VHF zitten [kanaal 1-12], de rest is UHF... check even hoe die situatie bij jou is, en check dan of het fenomeen zich ook bij die zenders voor doet....

Controleer ook even of het verschil maakt als het antenne signaal direct naar de tv gaat [zonder de dvd er tussen]... sommige apparaten kunnen het signaal wat dempen...

Je kunt het oplossen door een klacht over de beeldkwaliteit neer te leggen bij de kabelboer [deze klacht maakt meer indruk als de buren links, rechts en tegenover hetzelfde probleem hebben] of je zet een antenneversterkertje in je kabel [de goedkopere doen het ook vaak goed op de VHF maar de versterking loopt terug op de UHF, de duurdere hebben dit probleem minder....].... een scartkabel zal niet veel helpen, tenzij je vaststelt dat de dvdrec. wel demping geeft van het antennesignaal.....

Dank je. op de een of andere manier is het heel wat minder geworden zonder e..a. aan te passen. Het zijn inderdaad alleen de vhf kanalen
Shiv

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan