Beelduitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn nieuwe watergekoelde computer is al weer enige tijd terug bij de OC-Shop. Het beeld viel af en toe uit.
Nu is er ten langenleste een nieuwe Videokaart in gedaan maar het probleem is weer opgetreden!
De OC-Shop twijfelt nu tussen 'tóch' een driverprobleem of een mainboardprobleem.
Zijn er hier mensen die er iets zinnigs over kunnen zeggen?
De ellende is dat de computer a.s. zondag weer naar Frankrijk zou gaan en nu wordt het weer heel krap. Als het niet opgelost wordt duurt het weer een maand, want er wordt door ons maar af en toe gereisd tussen Frankrijk en Nederland.

Heb hetzelfde probleem maar dat ligt niet aan de pc maar aan de stekker van de monitor. Heb je daar al aan gemorreld?

Nee Gerard, dat is het probleem niet, het ledje van de monitor blijft gewoon branden. Er trouwens sprake van een grijs scherm, geen zwart scherm.

Eh... een nevenveschijnsel lijkt te zijn dat de schermresolutie na de (onbedoelde) herstart soms gewijzigd is van 1024x768 naar 800x600.
Videodriver maar eens herinstalleren?

Neee, ge-update videodriver lost het probleem niet op, hoewel de schermresolutie niet meer gewijzigd wordt.

Komt het probleem ook terug als je er een andere monitor op aansluit?

Heeft de monitor zijn eigen stroomaansluiting of wordt ie gevoed door de voeding van de pc? (Af en toe zie je die dingen nog)

Hij heeft z'n eigen adapter.
Maar het is geen stroomkwestie, want het ledje brandt.

Videokaart en -driver vervangen, moederbord vervangen, ligt niet aan de monitor, blijft volgens mij alleen de software over. Zou aan het besturingssysteem kunnen liggen. Ik opper maar wat, hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan