beelresolutie bij een site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neotrax

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
hoi,
ik heb een site gemaakt doormiddel van layers. ik heb het geheel gemaakt met een beeldresolutie van 1280 bij 1024. Nu ziet het er bij mijn pc erg mooi uit, maar als ik naar een pc loop met een lager beeldresolutie dan past het er domweg niet op. Nu hoorde ik dat er een programma bestaat of een html code die dat automatisch verhelpt en zich aanpast bij de resolutie van elke pc. Nu is mijn vraag, weten jullie misschien hoe het programma heet of welke oplossing er voor is.
Neo

Ik denk dat daar geen 'programma' voor is want websites werken niet met 'programmas'.

Je zou je site met % moeten maken. Of in een vaste aantal pixels (780px). Dan is de site op een 800x600 scherm goed te zien.

Een paar standaardbreedtes/-hoogtes: klik.
Een site gemaakt voor een resolutie van 1280 x 1024 zal op bijna geen enkele pc volledig te zien zijn, omdat 800 x 600 en 1024 x 768 nog steeds de meest gebruikte resoluties zijn.
Wil je dat je site bij alle resoluties goed te zien is dan moet je inderdaad met afmetingen in percentages gaan werken, zoals Rimsic al zegt.

Guus.

Ik maak mijn sites altijd met een breedte van 750px zodat de site op elke resolutie past.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan