beelscherm blijft uit, voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

em4fun

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2012
hallo, ik heb vandaag een nieuw moederbord + processor ingebouwd, maar ik heb het volgende probleem:

als ik de pc opstart blijft mijn beeldscherm op standby. en gaat niet aan, mijn videokaart start wel op

kan het zijn dat deze te weinig stroom krijgt? en ik mijn voeding moet vervangen?

moederbord: asrock 990fx extreme 3
processor: amd phenom ii x4 965 black edition
videokaart: ati hd 6870 saphire
voeding: crosair 500 watt
geheugen: 8 gb dd3

kan iemand mij hier meer over vertellen?

alvast bedankt,

mvg carlo.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Neem aan dat alles goed hebt aangesloten zoals de 6 polige atx powercontact op moederbord en de power aansluiting op de videokaart?

Een 500 Watt voeding lijkt mij aan de lage kant voor een systeem van dit kaliber, maar ik kan niet zeggen of dit ook daadwerkelijk het probleem is.

ik heb zojuist een oude videokaart geprobeerd (ati hd 47nogwat) vanuit gaande dat deze wat minder stroom eet,
maar weer hetzelfde probleem.

btw: het lampje van het beeldscherm blijft knipperen(stand-by mode) normaal gesproken gaat deze continu branden zodra de pc word opgestard, maar dat is nu dus niet het geval, de kabel van het beeldscherm naar de videokaart zit ook goed aangesloten.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nee dat lijkt mij oke is ook nog een a-merk
alles is toch nog leeg zou eens een bios reset overwegen

Laatst bewerkt:
Staan in het BIOS de instellingen voor de processor juist (bijv. frequentie, multiplier, ...)?

Hoi,

Lol hij heeft geen beeld dus ook de bios niet in beeld.:p

Hoi,

Ok dat mag denk ik ook geen probleem opleveren succes met de reset.

bios reset heeft niet geholpen

edit: probleem opgelost; een van de geheugen reepjes die ik vandaag gekocht heb bleek kapot te zijn :confused:

weet iemand of dit te ruilen valt? of geld terug?

gekocht bij alternate

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Fijn om te lezen dat in orde is:thumb: en op geheugen zit vaak levenslange garantie dus zou ik even contact met Alternate opnemen.

hardstikke bedankt voor jullie hulp :D

ik ga zeker contact opnemen!

Zet eens je vraag op opgelost, want zoals ik lees is je vraag/probleem opgelost! ;p

@kevvin,

Je weet dat dit Semi moderator gedrag is en dat niet is toegestaan eventueel misbruik melding is voldoende .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan