Beelscherm knippert en ik krijg pas beeld na 6 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdrunen

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2002
Als ik mijn beeldschern en pc aanzet, krijg ik sinds kort geen beeld op mijn scherm. Het groene lampje (aan/uit) knippert. Dat duurt ongeveer 6 minuten en dan ineens krijg ik gewoon beeld en kan ik gewoon werken.
kan iemand mij vertellen waar het probleem ligt en wat ik eraan zou kunnen doen.
2 weken geleden is wel mijn videokaart vervangen, maar ik meen me toch te herinneren dat ik daarna nog heb gewerkt zonder problemen en dat mijn scherm het gewoon deed vanaf het opstarten van de pc.

Welke videokaart had je, welke videokaart heb je nu en welke voeding zit er in je pc, merk en type?

Ik had een Nvidia videokaart. Die was stuk. Nu zit er een ASUS in.
Voor de PC-gegevens zal ik morgen effe moeten kijken. Ben vandaag daar niet in de buurt. Hoe kun je zien wat er voor voeding in zit?

Ik had een Nvidia videokaart. Die was stuk. Nu zit er een ASUS in.

Dat zegt natuurlijk nog niets, het gaat echt om welk type videokaart precies.

En om de voeding te checken even de pc kast openmaken en op de voeding zelf kijken

Niet bij de pc

Ik ben vandaag niet bij de PC in de buurt. Ga morgen de antwoorden zoeken. Ik had een Nvidia 7600 GS Videokaart. Dat weet ik nog.
Waar zit je aan te denken? Niet een probleem van het beeldscherm, maar een probeem in de PC of met de neuwe videokaar?

Ik denk aan een voeding van je pc die brak is of te zwak voor je nieuwe videokaart

Morgen verder

Ok. Vind ik erg interessant,omdat videokaart is geplaatst door computerzaak die deze videokaart identificeerde als een vervangende voor de Nvidia.

Hallo

Of .... uw "mijn beeldscherm" is defekt .

Deze eens aansluiten op een andere p.c. en testen of die dan ook dezelfde symptomen vertoond ... "Het groene lampje (aan/uit) knippert"

Peter

Zal tft beeldscherm zijn die defect raakt (condensators) is het een HP? of ...

Gegevens

Oude videokaart : Nvidia 7600 GS
Nieuwe videokaart : ASUS EAH5450 SILENT 1GB DDR2
Power Supply type : FSP350-60GLN.

Als de voeding niet kapot is, zou dat geen probleem mogen zijn.

Monitor al aan andere pc geprobeerd, zoals gesuggereerd is?

Andere monitor

Hallo.
Ik heb een andere monitor aangesloten en geen enkel probleem.
Ik kreeg meteen beeld.
Dus dacht ik : Het ligt aan het scherm.
Ik sluit het probleem-scherm weer aan en nu krijg ik ook weer meteen beeld.
Nog een keer pc afgesloten en opnieuw gestart. Weer geen probleem. Meteen beeld.
Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar misschien was er iets met een kabel.
Ik kijk het nog een paar dagen aan. In ieder geval allemaal vast bedankt voor de hulp.

Als de monitor warm heeft werkt deze wel... Wat is het modelnr / merk van uw monitor?

Reactie

Nee. Hoor. Ik heb hem regelmatig uren aan staan en als ik dan de pc afsluit en weer opnieuw start, had ik hetzelfde probleem. Dat hielp dus niets.
Voorlopig werkt het gelukkig weer.
Scherm FP 1706x van Compaq.

Verkeerde reactie

Hallo. De laatst reactie van mij is waarschijnlijk voorbarig geweest. Deze ochtend zat ik weer met hetzelfde probleem. Alleen duurt het nu 12 minuten voordat het scherm beeld vertoont. Daarmee zou het best kunnen dat de reactie van arnedm juist was en de mijne fout.
Hoe nu verder? Ligt het aan het beeldscherm? Ik zou denken van wel.
Heeft iemand nog een tip ?

vijs uw scherm open en je zal zien dat er bolle condensators zijn die moet je vervangen!
Weet natuurlijk niet hoe technisch je bent. Als je kan solderen lukt het je wel. succes

Reactie

O nee. Daar begin ik niet aan.
Maar is het zeker nu dat het aan het scherm ligt?
Vraag is nu of ik hem laat repareren of dat ik een nieuwe koop.

Hallo

Een lokale t.v. technieker deze monitor laten nakijken.

Zoals reeds eerder is aangehaald , vermoedelijk defekte "bolle" condensatoren in het voedingscircuit.

Deze componenten kosten niet veel , indien je dit laat uitvoeren eerst een prijs vragen. (kun je nog altijd beslissen of je liever een nieuwe koopt)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan