beelscherm valt uit maar pc loopt nog..

Status
Niet open voor verdere reacties.

RefleX0

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
hallo,

bij deze zit ik met een echt groot probleem...

laatst heb ik need for speed carbon gekocht en kon het lekker spelen... tot een gegeven moment... ik kreeg balken in me beeld en toen viel me monitor uit en geluid ook alles maar me pc stond nog aan..

na overhit geraakt kan gebeuren dacht ik zo... het is overigens een ati kaart :P

maargoed ik had me pc ge restart en wou weer carbon opstarten.. dit deed ie tot een bepaald punt. als ik het opstart word me beeld zwart.. dan krijg je een andere cursor en dan komt ea games bla bla bla

maar nu kreeg ik alleen de cursor en toen viel die weer uit... toen heb ik me pc maar uitgelaten en de volgende dag nog een keer geprobeerd...
zelfde verhaal dus d8 ik ik speel de oude medal of honor allied assault maar en die deed het zelfde alleen nu kreeg ik een blauw scherm met foutmelding en is dit de eerste keer herstart dan bla bla met als foutmelding: ati2dvag

nu is het zelfs zo erg dat ik laatst wikipedia.com opende en daar een zoekwoord intypte dat me beeld zwart werd en een lage resolutie kreeg van 800x600 dacht ik... en toen weer zwart werd en uitviel :(

ik denk het ligt aan me kaart maar vandaag gehoord dat het ook aan me geheuge kan liggen..

weet iemand hier raad ?

videokaart: Ati Radeon 9800 Pro
monitor: LG studioworks E700B plug and play
geheugen: 512 mb .. 106mb free
1.959 mb virtual free
Intel pentium 4 2.66 GHz
Windows XP Home

als hij niet bij de goede cataugorie staat kan iemand hem dan aub verplaatsen of zeggen waar ik me vraag dan moet stellen

Bij vooraad dank

Danny

Het ligt aan de kaart... of de drivers.... het zou handig zijn als je de "bla, bla" zou vertalen in de echte foutmelding..... roept hij iets als "infinite loop" of "oneindige lus" , dan zou ik beginnen met de drivers opnieuw te downloaden en te installeren.....
Het kan ook zijn dat de ventilator op de kaart stroef loopt, of vastzit en/of het koellichaam vol stof zit..... bij een te hoge temperatuur van de GPU krijg je ook dit soort ongein...
Op het eerste gezicht lijkt het niet aan het geheugen te liggen..

Het ligt aan de kaart... of de drivers.... het zou handig zijn als je de "bla, bla" zou vertalen in de echte foutmelding..... roept hij iets als "infinite loop" of "oneindige lus" , dan zou ik beginnen met de drivers opnieuw te downloaden en te installeren.....
Het kan ook zijn dat de ventilator op de kaart stroef loopt, of vastzit en/of het koellichaam vol stof zit..... bij een te hoge temperatuur van de GPU krijg je ook dit soort ongein...
Op het eerste gezicht lijkt het niet aan het geheugen te liggen..

sorry voor de late reactie....

maar de foutmeldig gaat over de oneindige lus. en ook als ik me pc net opnieuw aanzet uit koude positie en start meteen een game, dan valt hij ook uit... dus denk niet dat het over verhitting is kon zijn dat ie daardoor kapot is gegaan maar dat is nu niet meer het probleem...
want hij valt gewoon uit koud of warm...

de hele driver handel had ik al gedaan... kaart er ook uitgehaald en opnieuw er in gezet ook heb ik dus al die drivers er weer op gezet.. maar nog steeds hetzelfde

als je nog meer info nodig hebt moet je het maar ff zegge en als je de oplossing hebt natuurlijk ;)

Of je voeding geeft te weinig sap, kun je een andere proberen?
Kijk een met Everest, naar de voltages, laat wel een film renderen, of zoiets, voor de belasting.

En de videokaart sowieso in een andere PC proberen, of een andere in deze, alles kan stuk, ook het geheugen op de videokaart.

Of je voeding geeft te weinig sap, kun je een andere proberen?
Kijk een met Everest, naar de voltages, laat wel een film renderen, of zoiets, voor de belasting.

En de videokaart sowieso in een andere PC proberen, of een andere in deze, alles kan stuk, ook het geheugen op de videokaart.

zou je een iets duidelijkere uitleg kunne geven van everest :o want ik snap niet echt wat ik met dat programma moet doen.. ik zie al me eigenschappe dat wel maar wat wil je der van weten ? ja er zit een 300 watt in volgens mij want dat had ik nodig voor die kaart want ik had teweinig. dus nu zit er genoeg in

Een 300watt voeding, zegt niet zoveel, van een A merkt zou het voldoende kunnen zijn, maar van een B merk, zeker niet, en bij de moederbordeigenschappen, vind je ook de voltages, even zoeken, en je vind ze wel.

Maar 300watt, is vaak te weinig, om alles aan te sturen, dan krijg je last van spanningsval, en voor een videokaart, die toch al op een lage spanning werkt, dus met een grote stroom, is dat een groot probleem.

nou ik heb vandaag ff andere kaart er in gedaan en het resultaat :

de games starte nu wel op... maar de kwaliteit is bagger

het lijkt wel een zelf gemaakte game ik heb een screenshot er van gemaakt
hopelijk is het probleem nu duidelijk want volgens mij komt het niet alleen door me video kaart.
naamlooshm9.jpg

deze is van need for speed carbon.. lijkt mij nie echt carbon :)

het gaat om een gforce 4...
en dat van me voeding zal dan wel heel raar zijn als je eerst een jaar op deze voeding draaid en opeens het niet genoeg is denk niet dat dat het is....

grtz

Laatst bewerkt:
Conclusie, videokaart goed, voeding goed, niets aan de hand, dus.:thumb:

Maar waarom loopt het dan niet? zoals het moet.:cool:

Conclusie, videokaart goed, voeding goed, niets aan de hand, dus.:thumb:

Maar waarom loopt het dan niet? zoals het moet.:cool:

ik zelf denk een moederboard probleem ?

of het is dat heb ik ook gehad... ik had een nieuwe gekocht ( videokaart ) en die er in gestopt en kreeg ik dit ook en streepen enz

conclusie.. moederboard pakte hem niet.. maar met test progies was er nix aan de hand

ik denk dat er nu weer zow iets is maaar... ik heb de kaart lang lang gebruikt net als de gforce die werd er bij geleverd.. dus bijde werde geacepteerd maar nu niet meer kennerlijk

ik zelf denk dus dat het bij het moederboard ligt omdat het probleem hetzelfde lijkt maar dan klopt het nieto mdat hij gedraaid heeft op bijde kaarte :S ?

het spel heeft wel problemen met gforce 4 MX 200, teminste daar heb ik wel eens wat van gelezen.

zelf draai ik dit spel met een ATI 9800 Pro 256MB videokaart :D ( moet nodig weer een update doen naar een PCI-e kaart ):D

het spel heeft wel problemen met gforce 4 MX 200, teminste daar heb ik wel eens wat van gelezen.

zelf draai ik dit spel met een ATI 9800 Pro 256MB videokaart :D ( moet nodig weer een update doen naar een PCI-e kaart ):D

ja die heb ik ook dat is me 1ste kaart... maar opeens deed hij het niet meer dus toen heb ik de gforce 4 er in gedaan...

maar het ligt denk ik aan het moederboard, dit ook omdat ik het met verschillende spellen heb... de wat oudere games, simcity 4, medal of honor series, dat soort die doen het.

maar rome total war, fear, nfs, die niet meer..

denk dat er niks anders opzit dan hem te laten onderzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan