Beelscherm valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik heb sinds een maand of 6-7 een 19"wide TFT monitor van het merk Mirai.
Sinds deze week valt echter het scherm regelmatig uit; soms na 30 minuten en soms na 1-2 uur. Lampje blijft dan branden maar de backlightverlichting is uit. Als ik vervolgens de monitor uit en weer aanzet, dan zie je een fractie van een seconde de backlight inschakelen (scherm is dan nog wel zwart) , maar ook weer binnen een seconde uitgaan.

Het valt me op dat de bovenkant van het scherm vrij warm is op sommige plaatsen. Als de monitor dan weer een minuut of 10 heeft uitgestaan dan werkt hij weer, al zie ik op de plaats waar jij warm wordt soms ook de intensiteit wisselen.

Ik kan hem natuurlijk opsturen en na laten kijken, mogelijk nog onder garantie, maar waarschijnlijk ben ik hem dan weken kwijt.

Iemand een idee of het een temperatuurkwestie kan zijn die misschien zelf snel op te lossen valt?

Het is overigens niet een videokaartprobleem want ook de menu's van de monitor werken op dat moment niet meer en zelfs als ik de videokabel loskoppel, verschijnt geen melding "no signal". Verder kan ik op dat moment de pc op een klene testmonitor habnen en zie dan dat er nog steeds normaal beeld is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan