beelschermresolutie wijzigt steeds

• Onderwerp starter Onderwerp starter njgv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik heb een LG L1919s lcd monitor en een Nvidia Riva TNT2 64 Pro videokaart in mijn Pentium 4.
Deze draaien onder Windows XP. Het onderstaand probleem ontstond spontaan.
Bij het opstarten geeft alles een normaal beeld, volgens de door mij ingestelde beeldresolutie van 1024/768.
Ook het bureaublad ziet er goed uit.
Wanneer ik mijn postvak (outlook express) open, wordt het beeld even zwart en opent vervolgens op een beeldschermresolutie van 800 x 600 .
Alles, ook internet pagina's worden op dan met deze resolutie weergegeven.
Om weer een normaal beeld te krijgen moet ik telkens via configuratiescherm en beeldscherm de resolutie handmatig aanpassen naar 1024 x 768.
Wanneer ik de pc op nieuw opstart, ziet er alles er naar behoren uit, tot ik weer mijn postvak open. dan begint het weer van voren af aan.

De juiste drivers zijn geinstalleerd. Weet iemand wat hier aan de hand is??
Niek.

Ik heb een LG L1919s lcd monitor en een Nvidia Riva TNT2 64 Pro videokaart in mijn Pentium 4.
Deze draaien onder Windows XP. Het onderstaand probleem ontstond spontaan.
Bij het opstarten geeft alles een normaal beeld, volgens de door mij ingestelde beeldresolutie van 1024/768.
Ook het bureaublad ziet er goed uit.
Wanneer ik mijn postvak (outlook express) open, wordt het beeld even zwart en opent vervolgens op een beeldschermresolutie van 800 x 600 .
Alles, ook internet pagina's worden op dan met deze resolutie weergegeven.
Om weer een normaal beeld te krijgen moet ik telkens via configuratiescherm en beeldscherm de resolutie handmatig aanpassen naar 1024 x 768.
Wanneer ik de pc op nieuw opstart, ziet er alles er naar behoren uit, tot ik weer mijn postvak open. dan begint het weer van voren af aan.

De juiste drivers zijn geinstalleerd. Weet iemand wat hier aan de hand is??
Niek.

Ik zag een probleem wat er op lijkt: http://www.askmehelpdesk.com/advice/t-15574.html

re

Ik heb de comptabiliteits modus proberen aan te passen en ik zie dat eea is ingesteld op windows 95. Verder kan ik via aanpassen niet omswitchen naar win XP. deze staat niet in de lijst. Men gaat tot win 2000.
wellicht systeemherstel toepassen?

Ik heb de comptabiliteits modus proberen aan te passen en ik zie dat eea is ingesteld op windows 95. Verder kan ik via aanpassen niet omswitchen naar win XP. deze staat niet in de lijst. Men gaat tot win 2000.
wellicht systeemherstel toepassen?

Hi, eigenlijk heb je de hele compatibility niet nodig en kun je het vinkje weghalen

re

Dat gaat helaas niet. Het vinkje is niet te verwijderen. Ik kan niet aan en afvinken!

Dat gaat helaas niet. Het vinkje is niet te verwijderen. Ik kan niet aan en afvinken!

Hi,
helaas mijn laatste ingeving: start outlook als administrator Misschien heb je geen bevoegdheid om deze wijziging te doen.

AANPASSING In xp (sorry, heb een koie opgehaald) kun je misschien met de compatibility wizard iets bereiken.

I'm not sure why the compatibility tab isn't showing up for you, but if you are running Windows XP (I'm not sure if the process is the same on Vista or Windows 7), you can go to Start->Programs->Accessories->Program Compatibility Wizard. Once that's open, press next and on the next page select to find the program manually and press next. Click browse to locate steam.exe and once you have found it, press next. Then select Do Not Apply a Compatibility Mode. Go through the rest of the Program Compatibility Wizard and once finished your steam should be out of compatibility mode. I hope this helps you and solves your problem.

Laatst bewerkt:
re

Ik ben de administrator en ook dat bood helaas geen soelaas.
Ik heb derhalve maar een systeemherstel gedaan en alles werkt weer zoals het hoort.
Wel vreemd dat bij een check, de comptabiliteit nog steeds op windows 95 staat.
Weird allemaal.
Echter het probleem is gefixed.
Bedankt voor het meedenken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan