Beelschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

StanleyKelder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,
Mijn scherm reageert af en toe niet meer, wordt vervolgens zwart, en komt daarna weer terug met de melding van ATI Radeon dat het beelscherstuurprogramma niet meer reageert en is hersteld? Hoe komt dit en kan ik hier wat aan doen? Of ligt het aan de hardware en moet ik mijn laptop ruilen?
Alvast bedankt!
Stanley

Probeer als eerste de allernieuwste drivers van je videokaart eens te installeren. Heb je die al, reinstall ze eens. Kijk of het probleem dan is opgelost.

Ik heb een nieuwe driver geïnstalleerd, ik weet alleen niet zeker of het de goed is. Het probleem is in elk geval nog niet verholpen.

Mijn videokaart is: ATI Mobility Radeon HD 5470

Ah, de Mobily's :) die hebben aardig wat problemen, heb ik zelf helaas ook ondervonden ( geen catalyst control center voor win7??! )

Weet zeker dat je voor het JUISTE bestuuringssysteem de driver hebt geselecteerd.
Mocht je installatie van Windows nieuw zijn, formatteer, en doe een reinstall. Als het probleem dan voortzet, dan is het de hardware

Wat is je merk en type laptop? Wat is je bestuuringssysteem ( precies, dus windows 7 basic bijv. )

Ik heb een sony vaio, model: VPCEB2M1E
met het besturingssysteem: Windows 7 Home Premium (Home Editie Media Center) van 64 bit.

Dag Ultraware,
Is het de goede driver die ik heb geinstalleerd? En waar kan ik anders wel de goede vinden? Anders moet ik mijn laptop echt gaan ruilen.

Beste is om eerst even in veilige modus met driversweep je oude driver te verwijderen!

Hallo,
Ik heb die driver van de amd website gedownload. Het probleem is er nog steeds, hoe moet ik die oude driver dan verwijderen Worldfire? En hoe weet ik dan dat ik niet de verkeerde driver verwijder?

Hoi !

De juiste volgorde is:

Nieuwe driver downloaden,

Oude driver verwijderen,

Nieuwe driver installeren !

Zo is vergissen niet mogelijk.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Start - configuratiescherm - Programma's en Onderdelen.

Greetz,

Harry.

Hallo, ik zie alleen de nieuwe driver die ik dus al te vroeg had geïnstalleerd. Ik heb een print screen toegevoegd, weet jij welke ik moet verwijderen?prt screen.jpg

Hoi !

Nieuwe driver staat onder: ATi Catalyst Install manager.

De oude staat in een van de Vaio-mappen, mogelijk onder Vaio Media o.i.d.

Even zoeken dus naar de grafische driver.

Greetz,

Harry.

Als ik in 'Programma's en Onderdelen' op een van de VAIO-mappen klik dan wordt die gelijk in zijn geheel verwijderd. Dit lijkt mij niet de bedoeling? Hoe kom ik dan bij de driver?

Hoi !

Eerlijk gezegd geen flauw idee, die OEM/PC´s hebben allemaal dit soort ellende.

Dan zul je het ermee moeten doen,

Ik zal nog even voor je zoeken, er staat me iets bij van ´n fix voor je probleem.

Greetz,

Harry.

Hoi,
Ik zie nu dat de nieuwe driver die ik heb gedownload ook niet goed is geïnstalleerd. Ik krijg bij de installatie de melding dat mijn computer incompatibele software/hardware heeft voor de driver.

oi !

Toch was het de goede driver !

Mogelijk heeft Sony weer zo'n OEM-truc waardoor je die melding krijgt.
Da's nu net het probleem, want met de nieuwste drivers van ATi zou je foutmelding opgelost zijn.

Dus: zolang Sony geen betere drivers aanbiedt dann degene die je nu hebt zijn er verder geen oplossing.

Regelmatig op de Sony-site kijken of er inmiddels 'n nieuwe driver beschikbaar is.

Dus hier http://support.sony-europe.com/main/main.aspx?site=odw_nl_NL even je type-nr. invullen en kijken of er nieuwere zijn.

Je huidige drivers kun je zien via: windowstoets + R - dxdiag - tabblad beeldscherm.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan