Beelt valt weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr_Fixit

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Hallo mensen,

Het volgende probleem:
Ik heb hier een pc waarvan het beeld enkele seconden na het opstarten wegvalt.
Zodra het beeld zwart is reageert de pc nergens meer op (zelfs numlock reageert niet meer).
Als ik de videodrivers verwijder en opnieuw installeer doet i 't een dagje weer goed, en daarna is het weer het zelfde probleem.
In veilige modus doet hij het prima.

Iemand enig idee?

Als het beeld wegvalt, valt de computer dus gewoon uit? Als de pc dan nergens meer op reageert, dan kunnen er heel veel oorzaken zijn, zowel softwarematige als hardwarematige. Als je het probleem in de Veilige modus nooit hebt, is het waarschijnlijker dat er sprake is van een softwarematig probleem. Ik zou eerst met Systeemherstel je systeem proberen te herstellen naar een eerder tijdstip. Hoelang heb je dit probleem al?

Het is niet mijn pc maar die van een kennis waar ik even naar kijk.
Systeemherstel staat uit.
Ook is de pc nog aan als het beeld uitvalt.
Ik dacht zelf al aan de drivers, zal het zin hebben om alle drivers opnieuw te installeren?

Ik dacht zelf al aan de drivers, zal het zin hebben om alle drivers opnieuw te installeren?

Is het proberen waard, anders misschien ook nog wat malwarescans draaien voor de zekerheid of een repair installatie van Windows uitvoeren.

Hoe doe je een repair installatie? (ik neem aan dat je geen herinstallatie bedoeld)
Daar was toch een commando voor?

Zo'n reparatie bewaar ik het liefst voor 't laatst.
Nog iemand suggesties? (kan het dit weekend helaas pas weer proberen)

Je kunt voor de zekerheid nog een aantal malwarescans uitvoeren, wellicht zijn er in de normale modus infecties actief die niet in de veilige modus actief worden. Is het proberen waard, maar het haalt waarschijnlijk weinig uit.

Alle drivers van het systeem in de veilige modus verwijderen en herinstalleren kun je ook nog proberen. Hardware zoals harde schijf testen met het testtooltje van de fabrikant is ook nog een mogelijkheid.

Je kunt proberen om een 'aangepaste' driver te gebruiken.
In sommige situaties doet dat wonderen.
Je vind aangepaste drivers voor zowel ati als nvidia op www.guru3d.com

Voor nvidia kaarten krijg ik het beste resultaat met de DNA drivers.

Alvast hartelijk bedankt voor de suggesites.
Zal het morgen proberen en hou jullie op de hoogte.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan