Beep code problems...

Status
Niet open voor verdere reacties.

memo70

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Ja helaas lezen jullie het goed, ik heb een beep code =.=

Helaas weet ik niet wat het betekend,

ik krijg 1 lange beep en vervolgens 3 korte beeps, op internet staat dat mijn RAM niet goed vast zit maar die zit dus wel goed vast..

Ook krijg ik totaal geen beeld dus ik kan ook niet bij mijn bios,

iemand enig idee? o:

Kan ook je videokaart zijn, die niet goed zit.

Haal je geheugen er eens uit en plaats deze weer terug. Doe hetzelfde met je videokaart.

mijn geheugen heb ik er al opnieuw in en uit gehaald, videokaart ookal opnieuwe erin en eruit gehaald..
Beide zonder succes, hij beept nogsteeds

en als je je video kaart eruit laat?

Weet je misschien welke bios/mobo je hebt?

@Ronnie, nee absoluut niet! Gisternacht deed hij het nog prima!
@quatsch, Als ik hem eruit laat maakt hij nog dezelfde beep code, opluchting nu weet ik tenminste dat het mijn gfx kaart niet is

Ik heb de Asus Maximus Formula mobo.

Dan ff je geheugen checken dmv niet allemaal erin te steken, halveer je hoeveelheid ram en alleen maar zover opstarten dat je in de bios kan komen. lukt dit niet dan de andere helft. dan weer kijken welke je dan weer als paar (of single) 1 voor 1 proberen.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn ram sticks allemaal 1 voor 1 geprobeerd en bij elk stikje deed hij het zelfde,

Mobo opstarten zonder beeld kaart en zonder ram en weer uitzetten (gooi ook ff de hd geheel los zodat deze niet onnodig mee starten
dit 2x doen.
Daarna uitzetten en alleen beeldkaart en ram terug plaatsen en opstarten.
Heb je dan nog de beepjes dan ga ik vrezen dat mobo aan het eind is gearriveerd.

Wat je eventueel ook nog kan doen is de batterij van bios eruit halen en bios resetten dit staat in de mobo handleiding hoe je dat moet doen.

Ik lees het wel tzt.

suc6

Moet ik al mijn HDD's eruit halen?

En dat idee met je batterij los halen is ook een heel slim idee! dat ik daar zelf niet aan heb gedacht haha, probleem is dat ik mijn batterij op deze mobo niet kan vinden =[

Dat van die hd alleen de stekers losmaken, is dit lastig dan niet doen, is alleen maar om het onnodig starten te vermijden bij het testen

Je hebt het over drie beepjes zijn het er geen 4? want in manual wordt alleen over lang en 4 korte bieps geschreven en dit houdt in dat je een harware fout hebt en dat je dan alles losmoet maken en allen opstarten met ram en beeldkaart en als dit goed gaat elke keer een apparaatje erbij doen om de foute te ontdekken.
Link manual http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/Maximus_Formula/#download en dan ff oplettten multilangual of je moet chinees lezen, lol.

Ik heb dus geprobeerd mijn bios te resetten maar dat wilt ookal niet werken =[

Dus volgen link ronnie zit je batje tussen de twee pci-E aansluiting.

Hij is opgehouden met piepen!,, nu maar een manier vinden om mijn beeld weer aan de praat krijgen want ik heb nogsteeds geen beeld..

En ja hoor hij begint weer te piepen,, aleen dit keer is het 1 lange piep gevolgd door 3 korte pieps en dan 2/3 seconden later 2 snelle pieps

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan