Beep error

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnylocobeach

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Hallo

Ik heb een probleem met ,ik denk mijn videokaart. Als ik mijn pc opstart geeft deze soms een aantal piepjes waarna deze niets meer doet. Hij geeft 1 lang piep en daarna 3 korte piepjes. Ik heb een beetje rondgekeken en aan de hand daarvan denk ik dat het met mijn videokaart te maken heeft. Het gekke ervan is alleen dat als ik dan een paar keer herstart of even de stroom eraf haal, het probleem helemaal lijkt te verdwijnen. Ik kan mijn pc dan weer gewoon gebruiken zonder fouten (voor zover ik weet). Kan iemand mij aub vertellen waar dit nou echt aan ligt en hoe het te verhelpen is (als het te verhelpen is:confused:) en ook waarom hij het soms weer gewoon perfect doet. Af en toe geeft hij de fout namelijk helemaal niet aan en start hij meteen op. Bij voorbaat dank

groeten Johny

p.s. Ik heb een EN8600 GTS

p.p.s. Ik heb nu ook gemerkt dat COD MW2 (videogame:P) langzamer draait als die fout geweest is en ik mijn pc vlak daarna opnieuw opstart (ik weet niet zeker of dit ermee te maken heeft maar normaal loopt deze perfect, en nu hapert het best wel erg).

Laatst bewerkt:
Probeer eens je bios te resetten door het bios accu eruit te halen. Als je niet weet hoe dit moet zal ik dat nog wel voor je opzoeken zodat je het zelf kunt doen.

Greetzz,
Timo

Hoi !

Wat een bios-reset zou kunnen doen aan een stervende graka is mij onduidelijk !

1 x lang, 3 x kort kom ik vaak tegen, betekent in 90 van de 100 gevallen een geheugenfout op de graka !

Uitzondering betreft een Award-bios: daar wil het een fout in de toetsenbord-controller weergeven.
Maar dat zie je meestal bij laptops.

En ook daarbij heeft een bios-reset geen enkele zin....

Greetz,

Harry.

Hoi !

Wat een bios-reset zou kunnen doen aan een stervende graka is mij onduidelijk !

1 x lang, 3 x kort kom ik vaak tegen, betekent in 90 van de 100 gevallen een geheugenfout op de graka !

Uitzondering betreft een Award-bios: daar wil het een fout in de toetsenbord-controller weergeven.
Maar dat zie je meestal bij laptops.

En ook daarbij heeft een bios-reset geen enkele zin....

Greetz,

Harry.

Jij hebt natuurlijk meer ervaring, maar ik dacht dat een bios reset kon helpen omdat de kaart het af en toe wel doet. Kan namelijk eraan liggen dat het bios de kaart niet meer goed ondersteund. Bij mijn laptop had dat namelijk geholpen.:rolleyes:

Greetzz,
Timo

Ok ik kan het in ieder geval proberen. Het zal vast geen kwaad kunnen. Maar als het nou aan mijn videokaart ligt is er eigenlijk niets wat ik kan doen, het is dan gewoon een kwestie van tijd wanneer deze ermee ophoudt ofzo:p.

je bios NIET resetten heb je de kans dat hij niet meer opstart

dit klinkt als een kapotten videokaart heb je ergens een andere pc waar je de kaart in kan testen zo ja doe dit dan als die ook piepje geeft terug sturen naar de fabrikant met garantie (als je die nog hebt) anders een nieuwe kopen

Update

heey

Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn pc nu helemaal niet meer normaal opstart. Als ik mijn pc nu opstart geeft hij elke keer weer 1 lange piep en drie korte. Als ik na deze piepjes op de restart knop druk start mijn computer wel op en kan ik alles doen wat ik normaal kan alleen is hij bij videospellen veel langzamer. Ik kan deze niet meer normaal spelen.

Als ik na de 4 piepjes niet op de restart knop maar mijn pc uitzet en weer aan doe krijg ik weer de piepjes. Het maakt niet uit hoe lang ik wacht. Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

vriendelijke groeten
Jonhy

Hoi !

Zoal 'n paar dagen geleden hier al gemeld: je graka is aan het overlijden !

Greetz,

Harry.

Eeey

Ik heb mijn videokaart in een andere beestje geprobeerd, en je raad het nooit. Hij deed het gewoon! Ik heb hem daar meerdere malen opnieuw opgestart en hij deed het elke keer en toen ook COD MW2 gespeeld. Dit ging allemaal gewoon goed. Maar in mijn eigen beestje geeft hij weer diezelfde foutmelding. Dusssssss........ Wat is er nou aan de hand.

Ik heb wel in mijn ene ram geheugen eruit gehaald ( twee sticks), daarna deed hij het weer één keer. Toen ik hem daarna opnieuw opstarte kwam de foutmelding weer.

Ik denk toch dat het niet aan me videokaart ligt omdat hij het gewoon goed deed in een andere pc. Ik heb ergens gelezen dat het misschien aan de batterij op me mobo kan liggen, dat deze bijna leeg is, zou dat kunnen?

vriendelijke groeten
Johny

.......

Ik heb zelf maar besloten dat het niet me videokaart was zoals jullie mij meerdre malen wijs probeerde te maken, maar dat het mijn moederbord was. Dit was ook zo.

Dan probeerde ik ook eruit te halen door het BIOS te laten resetten. Maarja, er zijn mensen die je meer willen laten betalen.

greetzz,
Timo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan