beetje dom....

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Ziggo verhoogt zijn snelheden met 3 in 1. Komt er via de post een nieuw modem. Gelijk maar de 300 N wireless Router gekocht van Sitecom, via Ziggo.
Heb het tot dusver altijd gedaan met een bedrade router.
Ben inmiddels een groot deel van de dag bezig geweest om de draadloze router te instaleren, dit lukte niet. Terug naar de oorspronkelijke situatie trouwens ook niet en bellen naar de helpdesk kan ook niet omdat dan meteen je telefoon eruit ligt (ja met 1 euro 35 cent gesprekskosten per minuut + 10 eurocent via een prepay mobiel)
Inmiddels heb ik verbinding rechtstreeks op de nieuwe modem.
Ben toch eens gaan kijken naar de specificaties van mijn computer Medion md 8396.
Kom ik er achter dat er geen draadloos internet op zit. Beetje dom,foutje.

Lang verhaal kort te maken.
Vraag wat is een goede dongel die ik kan kopen bij mijn draadloos router om toch verzekerd te kunnen zijn van mijn nieuwe snelheden? Of is het toch verstandig iets anders te doen (netwerkkaart inbouwen?)

Wie heeft er advies?

thnx

Jerry

dongel???

Zou zelf voor een pci kaart gaan in jou pc. Ten eerste is een dongel qua bereik vaak niet wat je er van verwacht. (Als je een langere afstand wild overbruggen). Als ze warm worden laten ze het vaak afweten. Leuk maar niet als je een stabiel internet wil. Heb je geen ervaring in het plaatsen van een pci kaart en wil je perse een usb adapter gebruiken, gebruik dan een iets duurdere usb adapter. senau is een goed alternatief. :D succes

Ik zou kiezen voor een Sitecom ontvanger, omdat die het beste bij je router past.

d-link

Dank je voor je bericht.
Ik begrijp dat het niet uitmaakt welk merk dongel ik gebruik in samenwerking met de router?
En die prijs daar komen we wel over heen. Het gaat mij idd om kwaliteit

thnx

Jerry

Wat je kunt doen om de nieuwe snelheden maximaal te benutten is overstappen naar een bedraad netwerk, kabel is betrouwbaarder, veiliger en sneller

Suc6:thumb:

draad-loos netwerk

Ik heb een dongel gekocht, het is een sitecom 300 xr usb gaming adapter gekocht
Die D-link is ook een uitstekende las ik maar ik heb gekozen voor eentje die ik snel in huis had vandaag en van het eigen merk. Ik had een bedraad modem, maar met wat andere apparatuur in huis is draadloos toch handig.
Nadat ik gisteren al een hele middag en avond bezig ben geweest om het nieuwe modem van ziggo te instaleren ( ) Heb ik na weer een ochtendje bezig geweest nog steeds geen draadloos internet. Sitecom vermeld 3 (WSP)stappen met een dongel en draadloze router maar natuurlijk niet bij mij :evil:
Ik heb verbinding tot aan mijn router maar niet op mijn computer.
Geloof dat ik inmiddels in een andere sectie ben beland en om assistentie moet vragen........Tjonge jonge wat een gedoe!

Jullie in ieder geval allemaal bedankt voor je bijdrage

aanvulling

Ik heb de utp kabel rechtstreeks nu op het modem, anders had ik natuurlijk jullie niet kunnen mailen,,,,,,,,,,,

Jerry

Blijft de vraag waarom je geen verbinding krijgt. Nu je bedraad bent aangesloten kan je in je router kijken naar je wireless instellingen. Zet de beveiliging eens uit en probeer dan of je verbindining kan krijgen of ziet jou pc de usb adapter niet? ;)

draadloos

Nog even voor de duidelijkheid. Ik heb mijn utp kabel rechtstreeks op de modem van Ziggo, zodoende kan ik (nu) in ieder geval het internet op. Mijn router staat uit en heb ik er weer even tussenuit gehaald.
Hoe kijk je naar je wireless router instellingen? via configuratiescherm?
Mijn dongel wordt hardwarematig wel herkend en ik heb het stuurprogram gedraaid, dat moet toch voldoende zijn? Of zie ik iets over het hoofd soms.......

Ik zal het voor je proberen uit te tikken,;)

Van jou ziggo modem ga je naar de WAN kant van jou router.
op poort 1 of 2 of 3 of 4 van jou router jou pc. bedraad (nu eerst)

ga nu naar de router door middel van het ip adres in te tikken. vb. 192.168.1.1. Als je het adres niet weet van je router kun je dit achterhalen door bij XP naar start - uitvoeren - hierin CMD in te vullen. Je krijgt nu een dos scherm. Tik nu ipconfig in en druk op enter.
het adres wat staat bij standaard gateway is jou router adres. noteer dit en sluit het dos venster. ga nu naar je browser en tik dit adres in de adres balk in. Al het goed is krijg je je router te zien met een inlog scherm. Vul hier de gebruikersnaam en wachtwoord in van je router. Als je eenmaal binnen bent kun je bij WAN je ziggo gaan programmeren.

Voor dat we verder kunnen moet ik even weten welk type router jij hebt van ziggo.

(Van belang bij het installeren van een router is dat je hem bedraad aansluit dan in router gaat kijken en programmeren. Als je verbinding het doet kan je verder gaan met draadloos. )

;)succes

Hoi !

Dongle installeren op je PC.

Eerst je PC bedraad op de router aansluiten.

Kijiken via start-uitvoeren-cmd-inconfig- enter wat het adres van de router is.
In principe 192.168.1.2 of iets dergelijks.

Dit in het venster van je browser intrommelen, standaard ww. intrommelen en je bent in de router.

Wizard draaien en verbinding maken met internet.

Links op Wireless of draadloos klikken, draadloos inschakelen, beveiliging kiezen en instellen, klaar.

Rechtsonder bij de klok op her draadloos netwerk-icoontje klikken, kiezen: "beschikbare draadloze netwerken weergeven".

Juiste netwerk kiezen, de ingestelde code intrommelen, klaar.

Ik doe die klusjes een paar keer per week voor € 20,= en ben binnen een half uurtje klaar.
Oh ja, en ik ben pas 66........

Greetz,

Harry.

zucht

Na jullie adviezen (jong en oud) getracht dit te doen. Vandaar dat het even duurde voordat ik kon regaeren
Vervelend genoeg lukt het mij niet om bedraad (maar met dongel in de computer) de router in beeld te krijgen. Ik typ het ip adres in in de explorerbalk, maar het laden van de pagina doet ie niet (sowieso geen enkele pagina) Je ziet dat ie moeite heeft het zandlopertje (draaidingetje) binnen vista is continue bezig maar dan geeft ie een foutmelding. Dus lukt het mij niet om de router te benaderen. Geen enkele pagina dus ligt het niet aan die router Het rare is weer dat bedraad (nieuwe router) + dongel wel gemaild kan worden.............Geen idee waar dat aan ligt

Volgens sommigen moet ik de DHCP instelling ook nog op uit zetten, geen idee waar dat zit,,,

(Harry Snor 20 euro? Wat mij betreft mag je komen richting Amsterdam, maar dan ergens ter hoogte van Schiphol van de snelweg af.)

Hoi !

Is me wat te ver, anders graag.....

Tja, als je bedraad al niet in de router kunt komen, en je weet zeker het juiste adres te hebben ingetrommeld, kan het alleen nog aan je firewall liggen.

Dit moet eerst lukken, anders heeft het geen zin verder te gaan rommelen !

Router-instellingen zijn van later zorg.

Voor alle zekerheid: reset de router (zie manual) en probeer opnieuw in de router te komen.

Greetz,

Harry.

De dongel moet dan wel uit de pc zijn. Het is de bedoeling dat je de bedraade ingang achter op je pc gaat gebruiken. Hier zit als het goed is een rj45 aansluiting.(laat deze term maar voor wat het is). Er is maar een plek op je achterkant waar deze netwerk connector in kan. (Tenzij je nog een isdn kaart in je pc hebt zitten maar dat verwacht ik niet.) Als je de kabel achter in hebt gedaan en ook in jou router zoals hierboven beschreven is, moet er rechts onderin twee tv's komen te staan. Zo niet dan kan het zijn dat je netwerkkaart is uit geschakeld. Dit kan je zien via het configuratie scherm en dan netwerk adapters. Als het goed is moet je hier een LAN adapter tussen zien. Is deze grijs dan is ie uitgeschakeld. schakel deze dan in door er met de rechter muis knop op te drukken en op inschkelen te drukken. Mocht het niet lukken wil ik je helpen op afstand. Laat even een bericht achter bel ik je op.:thumb: Moet toch op te lossen zijn:evil:

Met mijn router doe ik dit:

Open Internet Browser ( eerst connecten naar het netwerk )
Tik 192.168.0.1 in of soms ook 127.0.0.1
tik dan user en pass in ( bij een nieuwe Sitecom is het meestal User:admin Pass:admin )
Dan ben ik erin en kan ik bezig met wat ik wil

PS: zie mijn Sitecom tut van hoe je een (WEP) Password op je router kan zetten en inloggen op je router uitgebreide uitleg

------------------------------------- http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=368538 -------------------------------------

.

Laatst bewerkt:
vervolg

Heb de firewall uitgeschakeld, alle superantspyware etc. verwijderd.
Lukt mij bedraad wel om te emailen maar bij internet (web) laadt hij de pagina's niet door. Het gevolg is dus dat ik de router via ip in de browser ook niet kan benaderen. Kan wel mailen zoals ik aangaf.

Alles nog maar een keer terug naar de oude situatie met oude 5 mnd oude sitecom (echt bedrade) router, Hierbij geen internet meer en geen emailverkeer. (Natuurlijk wel alle stekkers eruit op laten starten; juiste volgorde etc.
Ik heb van alles zowat printscreens gemaakt maar dat is slechts ter illustratie.)

Ga morgen nog een keer proberen met die dongel eruit. Had hem er in laten zitten....

Nu maar even naar bed

Bedankt weer vandaag!

(We moeten er toch uit kunnen komen?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan