beetje domme vraag ? maar kan iemand mij helpen met mijn site online tezetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

koerier1

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
hallo

ik ben bezig om een website te maken met het prog studio webdesign en wil nu online maar ik snap niet goed wat er wordt bedoeld met ftp-account server en dat soort vragen
kan iemand mij aub helpen

mvg koerier

Eerst even een waarschuwing, kijk uit als iemand je gaat helpen met het verstrekken van de inloggegevens van de webruimte.

Nu het mogelijke antwoord, als het goed is heb je alle benodigde gegevens van de hostaanbieder gehad. En via een ftp programma zou je dan met die gegevens alles kunnen uploaden.

FTP ( File Transport Protocol ) is een manier om bestanden te uploaden naar de webruimte van jouw hostprovider.

Kijk eerst een welke mogelijkheden je eigen hostprovider biedt om bestanden te uploaden.

Eigen server / host

Ik gebruik Win scp, daarmee kan ik inloggen en vervolgens paginas op mijn site veranderen, toevoegen, nieuwe plaatjes en footoos up loaden, enzovoort. Dat gaat goed, ik kan wel spreken van content management. De site staat bij een kennis op de computer die ook nog host is voor een 5 tal andere sites. Maar ik zou er eigenlijk nog wel n site bij willen hebben. De site die ik nu heb is nl van een stichting en daarom niet echt te gebruiken voor mijn prive doeleinden. Nu wil ik wel weten op welke manier ik zelf die site en andere sites kan gaan hosten. Ik heb wel eens iets gehoord over een vrij eenvoudige computer met voldoende schijfruimte die niet vastloopt, 24 uur p dag aan moet staan en verbonden moet zijn. Das allemaal niet zo moeilijk te realiseren. Is het echt zo eenvoudig en waar kan ik een goeie instruktie vinden om dit te kunnen doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan