Beetje hulp bij nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermin

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo mensen, ik heb onderdelen bij elkaar gezocht die ik wil gebruiken om een nieuwe pc te maken. de links zijn naar tweakers.net/pricewatch, zodat van elk onderdeel info kan worden gevonden meerdere winkels. Probeer me alsjeblieft geen duurdere onderdelen aan te raden, want ik kom nu al in het rood te staan.

Wat ik wil weten:

Passen de onderdelen bij elkaar?

Ik heb er nog geen voeding en kast bij gezocht. Waarschijnlijk is het het best om een kast te kopen waar al een voeding bij zit. Ook die wil ik graag enorm goedkoop. Ik heb alleen heel weinig verstand van voedingen (eigenlijk geen eens veel van hardware). Kunnen jullie me dus helpen bij de kast en voeding?

En wat voor koelsystemen moet ik er nog bij kopen?

Asus P5K-VM

3 GB ram:
1GB
2x 1GB

Intel Core 2 Duo

250 GB harde schijf

CD/DVD lezer/Brander

En ik wil een high-end videokaart. PCIe, Ik zat te denken aan een Radeon HD3870, een GeForce 9600GT of een HD3850. 512MB.

Als jullie nog goedkopere onderdelen kunnen vinden, helemaal geweldig.
Deze onderdelen zijn eigenlijk wel ongeveer het slechtste wat mijn systeem mag zijn. Dat moederbord is waarschijnlijk een beetje duur, want ik ben niet van plan ooit nog een extra kaart erin te steken (ik zal wel een beetje met mijn tijd mee gaan, maar alleen af en toe een nieuw vervangend stuk hardware kopen). Hier is een link met informatie over door Core 2 ondersteunde chipsets. http://en.wikipedia.org/wiki/Core_2_duo#System_requirements

OS regel ik zelf. Ik denk dat ik wel gratis aan een Windows systeem kan komen. 32 bits. 64 bits schijnt niet zo heel lekker te zijn, en ik kan waarschijnlijk ook niet zo makkelijk aan 64 bits windows komen.

ok dat is al je eerste fout
nooiit maar dan ook nooit bezuinigen op de voeding,
dit gaat een slecht werkend systeem opleveren als je dat wel doet
als je van plan bent om ooit een 8800 kaart of een 9800x2 of een van de nieuw ati kaarten dan mag je al in je hoofd houden,
om al een zwaare a merk voeding te nemen en niet zulk kinder speelgoed als die in,
de kasten worden geleverd.
laager dan 600watt zou ik nu dus al niet meer nemen.
wat jij nu een high end kaart noem zijn middrange kaarten.
high end is 8800 van nvida de 9800x2 deze is nog niet leverbaar trouwens.
en bij ati zijn ze ook met een x2 kaart bezig maar heb ik ff het nummer niet van bij de hand.

Laatst bewerkt:
Als het ff kan niet duurder dan 530 euro. Het systeem dat ik heb samengesteld (videokaart reken ik nog niet mee) kost ongeveer tussen 372 en 398 euro (inclusief verzendkosten). Inclusief kast en voeding zou ik niet hoger willen gaan dan 530 euro (ik mag al van gelukspreken als ik dat nog bij elkaar weet te sprokkelen). Als videokaart neem ik wel een GeForce 10800 :cool:, want ik verwacht niet meteen een goeie videokaart er ook nog bij te kunnen kopen. Dat moederbord heeft onboard video, dus wachten met die videokaart kan ook. 10800 zal waarschijnlijk niet zo antigelijk lang meer duren, ik heb gehoord dat eens in het half jaar een nieuwe serie uitkomt. Ik ben niet van plan SLI te gebruiken, dan moet ik nog ff wat meer gaan dokken. Ik ben een enthousiaste gamer, geen Enthusiast Gamer; Ik ben dol op spellen, en ik wil graag met gemak Crysis kunnen doen, maar ik heb te weinig geld voor een zo'n typische gamers pc van 1000-2000 euro.

Maar je zet het dus wel allemaal zelf in elkaar heah?

Aangezien je toch geen SLI/Crossfire gaat gebruiken, hoef ik daar ook geen rekening mee te houden bij het het mobo.

Ik ga is even voor je kijken wat ik voor iets kan samenstellen voor zeg maar 530 euro, zonder videokaart.

Ik wil niet kieskeurig zijn hoor, maar PCIe 2.0 zal wel leuk zijn (ik wil wel rekening houden met een grafische kaart, want vroeg of laat zal ik hem toch kopen, waarschijnlijk laat, maar zeker nog voordat ik alweer een nieuwe pc moet kopen)

Bedankt voor het helpen! :thumb:

Ofc wil je PCie 2.0 ;)
Maar ja, je wilt ook onboard VGA.
En ik kan geen mobo vinden die het beide heeft.. (althans geen één die in jouw budget past)

2001756277033387802_rs.jpg

Dan moet je maar kijken voor een goedkoop videokaartje, of je videokaart er al bij kopen.

Laatst bewerkt:
PCIe 1 mag ook, ik heb gelezen dat 1 en 2 volledig backwards compatible zijn, maar 2 zou hem gewoon iets meer future proof maken. Ik denk niet dat het zo gek veel boeit.
Systeem lijkt me behoorlijk mooi.:thumb:bedankt

Ik ben wel gierig, dus ga ik lekker even pricewatchen, om de boel toch nog extra goedkoop te doen.

EDIT: Oh, zo te zien is hij al gepricewatched.

Nog een EDIT: volgens is hij wat minder mals inclusief verzendkosten. Misschien kan ik dat nog lenen, maar het gaat nu toch wel heel erg krap worden. Misschien kan ik mijn vader strikken. Maar ik heb om die 530 bij elkaar te krijgen al aardig wat geluk nodig.

Is er misschien een vervangend moederbord, dat dezelfde FSB etc heeft, het liefst ff wat goedkoper, en dan zonder SLI en PCIe 2.0 en met onboard video?

Volgens mij kom ik dan toch terecht op het moederbord wat ik eerst had, of niet?

Of misschien ff 30 euro goedkoper en dan zonder SLI en zonder onboard video, en wel PCI 2.0. Want die zou 2 keer zo snel zijn? dat vind ik wel fijn natuurlijk. Dan kan ik eerst een tijdelijke grafische kaart van 30 euro nemen, en later een betere.

EDIT: Nee, dan kom ik toch weer op die uit. Dat wordt dus extra hard sparen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan