Beetje uitleg graag i.v.m. gedane scann

Status
Niet open voor verdere reacties.

riavda

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2005
Goede middag,
Kan ik van iemand a.u.b. wat uitleg krijgen over volgend probleem dat ik gisteren zag bij het scannen van de vaste computer. Nu zit ik aan de laptop en die ga ik straks ook scannen.
Tijdens het scannen kwam er af en toe (bij 20 bestanden las ik acheraf) het volgende op het scherm en ik heb die bestanden onmiddellijk naar de kluis laten sturen...

-win32: Toggle-A[PUP]
-win 32: Solimba-D[PUP]
-win32:Loktrom-W[Trj]
-CAB-archief is beschadigd
-OLE-archief is beschadigd
-CAB fout 42127
-OLE fout 42144

Bij 1 van bovenstaande zaken kon ik snel lezen dat Adobe Flashplayer geïnfecteerd was?

Omdat we allebei (mijn man en ik) heel voorzichtig zijn met klikken en dingen ophalen van het internet schrok ik een beetje.
Ik kan wel werken met de computer maar ben geen expert en we gebruiken de computer ook voor internetbankieren, foto's opslaan, bladmuziek (klassieke muziek) uitprinten en uiteraard mails versturen en krijgen (microsoft outlook en hotmail).
Hartelijk dank u wel en vriendelijke groeten.
Ria

Enige zorgelijke melding is die Loktrom. Deze laten verwijderen.

De eerste twee staat PUP achter. Dit betekent Potentially Unwanted Program. Dit zijn geen virussen maar bijv. installers van software die stiekem een toolbar installeren. Dat soort dingen.

De CAB en OLE bestanden is alleen maar een melding dat deze niet leesbaar zijn en dat wordt ook gemeld, want onleesbare bestanden kan het systeem niet scannen.

Bedankt!

Mag ik RogerS bedanken om zo snel te antwoorden en me zo gerust te stellen.
Die Loktrom-W[Trj ] zit in de viruskluis, is dat voldoende? En is er nog iets dat ik misschien beter kan doen?
Vriendelijke groeten.
riavda

In de kluis is voldoende. Voor de rest doe je het naar mijn idee prima. Voorzichtig zijn en een virusscanner gebruiken. Het is net als met een echt virus, je kunt je wel beschermen maar helemaal uitsluiten dat je iets oploopt is niet mogelijk.

Gerrustgesteld

Goed dat er zo'n bereidwillige en competente mensen zijn gelijk u, RogerS. Ik zal zeker heel voorzichtig zijn en als ik weer eens in de problemen kom weet ik dat ik op deze website zeker kan geholpen worden!
Fijne avond nog.:thumb:
riavda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan