Beetje vaag, of logisch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke, dan ga ik het volgende doen

zwaardere (sowieso) voeding halen , 600watt ongeveer
+2/3 fans erbij in.

Als het nog niet helpt, dan andere videokaart.

Wat is dit nu weer voor onzin?

Als een voeding 70% efficient is, dan betekent het volgens mij dat 30% van het vermogen niet gebruikt kan worden.
Althans, zo dacht ik dat het lag.

edit:

Deze loopt van zo'n 66% (no-name voedingen) op naar bijna 95% (A-merk voedingen). Wat is nu die efficiëntie? Dat wil zeggen dat wanneer een voeding 200 Watt stroom moet leveren aan onderdelen van je PC, hij MEER van het net moet plukken. Volgens de officiële ATX-specificaties moet een voeding bij gemiddelde belasting minimaal 72% efficiënt zijn. Dit is niet echt om over naar huis te schrijven, dat maakt een snelle rekensom ons wel duidelijk! 200 Watt aan 72% efficiëntie wil zeggen dat die voeding maar liefst 277 Watt uit het net trekt ! 77 Watt wordt hierbij verspild ?!?!
Wat ik wellicht fout heb is het feit of er bij de berekening van het output-vermogen al verspilling af is gegaan.
(dus dat op het moment dat er 300W door de voeding aan de hardware wordt doorgegeven (ik weet niet of ik de termologie helemaal juist hebt: niet mijn sterkste punt) dat dan bij 70% efficientie 428W uit het net wordt getrokken: -> dat zou betekenen dat een 500W voeding bij maximaal gebruik 700W uit het net trekt.
Kan, maar wat ik eerder zeg kan ook. Als jij het met zekerheid kan zeggen: graag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan