Beetje vreemd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorism1993

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
128
Hallo allemaal,

Ik heb sinds ongeveer een uur een beetje een vreemd probleem, wat ik nog niet eerder hebg gehad. Toen ik rustig aan het MSNen was ging ik naar me buroblad om wat op te starten, maar het grootste deel van me pictogramman was weg! Ik heb de computer herstart en nog steeds zijn ze weg. Inmiddels heb ik mijn verloren pictogrammen weer terug op het beeldscherm gezet en alles leek weer normaal. Totdat ik op Start>Afbeeldingen drukte. Toen gebeurde er niets. Dat wil zeggen; normaal krijg je dan een venster met je afbeeldingen. Deze keer niet. Ik kon erop klikken wat ik wilde maar hij deed niks. Inmiddels heb ik het probleem gevonden denk ik. Mijn pc heeft twee mappen voor het buroblad aangemaakt, terwijl dat er normaal maar 1 moet zijn. (Zie ook de ingesloten foto)(Daarop staat ook dat links afbeeldingen geen "icoontje" heeft) Het oude buroblad verwijderen gaat niet, dan krijg ik een melding dat het geblokkeerd wordt. Dus weet iemand hoe ik terug kan schakelen naar mijn oude buroblad?

Mvg,

Joris
 

Bijlagen

  • -2009-may-19-001.jpg
    -2009-may-19-001.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 27
Wat ik kan bedenken is dat je een virus/malware hebt opgelopen op msn...
Daar kan je niet altijd direct iets van merken.

Je kan hierop dus eens scannen maar aangezien nog niet zo lang geleden is zou ik persoonlijk systeemherstel uitvoeren en dan ben je er normaalgezien in een aantal minuutjes vanaf :thumb:
 
Wat ik kan bedenken is dat je een virus/malware hebt opgelopen op msn...
Daar kan je niet altijd direct iets van merken.

Je kan hierop dus eens scannen maar aangezien nog niet zo lang geleden is zou ik persoonlijk systeemherstel uitvoeren en dan ben je er normaalgezien in een aantal minuutjes vanaf :thumb:

Systeemherstel houdt je beter als laaste optie


Volgens mij linkt hij u profiel aan het verkeerde? Dit kan door o.a. een virus gebeuren.
Je kan je profielen bekijken: rechtermuisknop 'deze computer' - properties - advanced.
Dan kan je naar 'user profiles' gaan.
Dus ik zou je profiel verwijderen (waaronder je werkt). Gegevens backupen.
Je kan dit het best doen onder administrator account.

Dus:
Admin inloggen
Gegevens backupen
profiel verwijderen
profiel terug aanmaken
 
Laatst bewerkt:
Systeemherstel houdt je beter als laaste optie


Volgens mij linkt hij u profiel aan het verkeerde? Dit kan door o.a. een virus gebeuren.
Je kan je profielen bekijken: rechtermuisknop 'deze computer' - properties - advanced.
Dan kan je naar 'user profiles' gaan.
Dus ik zou je profiel verwijderen (waaronder je werkt). Gegevens backupen.
Je kan dit het best doen onder administrator account.

Dus:
Admin inloggen
Gegevens backupen
profiel verwijderen
profiel terug aanmaken
Ik zie persoonlijk geen probleem in systeemherstel als het probleem toen nog maar "1 uurtje" geleden onstaan is.
Zoveel programma's kunnen er in die tijd toch ook nog niet geinstalleerd zijn ;)

Dat backuppen van gegevens, account verwijderen, opnieuw aanmaken en hopen dat je alles hebt gebackupped hebt kunnen terugzetten neemt volgens mij heel wat meer tijd in beslag :confused:
 
Hoi !

Systeemherstel heeft zin, maar ALLEEN als je gegarandeerd virus/ad/spyware- free bent !

Zo niet: neem je de problemen meestal gewoon mee.

Dat heeft niets met de tijd te maken sinds het probleem optrad; immers een infectie met malware vergt slechts fractie's van seconden.

En dan is meestal systeemherstel ook nog besmet.....

Greetz,

Harry.
 
Ik heb gewoon systeem herstel gedaan en toen was alles weer oke;)
Goed dat je het dan zo hebt kunnen oplossen, echter kan hetgene wat Harry Snor daar vermeld goed waar zijn, maar ik veronderstel dat als systeemherstel niet geholpen heeft je het toch ook altijd kunt terugdraaien dus ik zie er geen probleem in ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan