BeforeDoubleClick() cancel = true resulteert in cursor in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkhoogerbrug

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
107
Als ik onderstaande code gebruik dan resulteert het er toch in dat er na het dubbelklikken een cursor verschijnt in de cel waarop ik dubbelklik. Hoe kan ik dat voorkomen? Ik wil gewoon dat de cel geselecteerd wordt, maar niet dat er een cursor in de cel zichtbaar is.

Ik heb windows 7 in combinatie met excel 2007.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Cancel = True   'Get out of edit mode
End Sub
 
waar heb je deze code neer gezet?
 
Waarom dubbelklikken om een cel te selecteren ??
 
Waarom dubbelklikken om een cel te selecteren ??

Misschien om het dubbelklikken uit te schakelen. :rolleyes:

Werkt overigens perfect met dezelfde combinaties Windows7 + Excel 2007
 
Laatst bewerkt:
met zoiets:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Cancel = True   'Get out of edit mode
    Target.Select
End Sub
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze code in het worksheet gedeelte gezet.
Zodra ik dubbelklik op een cel, dan werkt alles verder wel naar behoren, maar komt er ook een cursor in de cel te staan (wat normaal gesproken ook wenselijk is als je dubbelklikt).

Ik wil nu echter voorkomen dat er een cursor zichtbaar word.

De reden dat ik gebruik wil maken van dit event is dat ik bij het selecteren van de cel een macro laat uitvoeren. Bij dubbelklikken op de cel moeten de acties van die macro weer worden teruggedraaid.
vb.
selecteer cel --> tekstkleur wordt rood
dubbelklik op de cel --> tekstkleur rood wordt veranderd naar de oorspronkelijke waarde (zwart)

@Emil S: helaas werkt dat ook niet.
 
Probeer deze eens.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Target.Font.ColorIndex = IIf(Target.Font.ColorIndex = 3, 1, 3)
    Cancel = True
End Sub
 
Hoi Luc,
Helaas werkt het ook niet als ik "Cancel = True" aan het eind zet.

Kan iemand wel bevestigen dat wat ik wil bereiken ook mogelijk moet zijn met deze code? Zo nee, dan moet ik een totaal andere oplossing gaan zoeken. Zo ja, dan ga ik even bij familie en vrienden langs om het daar te testen.
 
Komt dit in de buurt?

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Application.EnableEvents = False
    Target.Font.ColorIndex = IIf(Target.Font.ColorIndex = 3, 1, 3)
    Application.EnableEvents = True
    Cancel = True
End Sub

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Application.EnableEvents = False
    Target.Font.ColorIndex = 3
    Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Staat de code wel in het goede werkbladmodule, zoals @pasan al opmerkte?
 
@Luc: ik heb het op een macbook geprobeerd en daar werkt de code wel gewoon goed. Nu nog even op zoek naar een andere windows pc en het daar even proberen.

@HSV: ja, de code staat goed. de tekstkleur wordt namelijk wel aangepast (code op sheet1, dubbelklikken op sheet1 cel A1).
 
code werkt ook gewoon op andere computers. Geen idee waarom het op mijn laptop niet werkt. Het lijkt er echter niet op dat het een vba probleem is, dus ik sluit het topic maar.
 
Schakel voor de lol eens alle addins op je laptop uit.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan