Wie kan mij helpen met een klein beginnetje van een database
ben zelf al begonnen, maar loop steeds vast
Dit is de bedoeling:
ik wil een database maken voor noodverlichting.
hierin moeten de volgende gegevens komen:
Merk, type, continue buis, noodbuis, accu.
er zijn meerdere merken. Ieder merk heeft meerdere types, er zijn diverse buizen, die in meerdere types kunnen van verschillende merken, voor de accu's geldt hetzelfde.
Ik dacht aan een tabel met merk, een met buis nood, een met buis continue en een met accu's en een met types.
De type aanduiding is altyd verschillend
Als ik een nieuw armatuur wil toevoegen, vul ik het type in, selecteer of vul het merk in, selecteer of vul de buizen in en ook zo voor de accu.
Heb al diverse voorbeeld databases bekeken (ook noordenwind, veel te complex voor een beginner) en boek van que, maar kom er toch niet uit (maak waarschijnlijk steeds de zelfde denkfout)
wie heeft er tyd om eens een voorbeeldje te maken????
ben zelf al begonnen, maar loop steeds vast
Dit is de bedoeling:
ik wil een database maken voor noodverlichting.
hierin moeten de volgende gegevens komen:
Merk, type, continue buis, noodbuis, accu.
er zijn meerdere merken. Ieder merk heeft meerdere types, er zijn diverse buizen, die in meerdere types kunnen van verschillende merken, voor de accu's geldt hetzelfde.
Ik dacht aan een tabel met merk, een met buis nood, een met buis continue en een met accu's en een met types.
De type aanduiding is altyd verschillend
Als ik een nieuw armatuur wil toevoegen, vul ik het type in, selecteer of vul het merk in, selecteer of vul de buizen in en ook zo voor de accu.
Heb al diverse voorbeeld databases bekeken (ook noordenwind, veel te complex voor een beginner) en boek van que, maar kom er toch niet uit (maak waarschijnlijk steeds de zelfde denkfout)
wie heeft er tyd om eens een voorbeeldje te maken????