begin database

Status
Niet open voor verdere reacties.

raybergh

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Wie kan mij helpen met een klein beginnetje van een database
ben zelf al begonnen, maar loop steeds vast

Dit is de bedoeling:

ik wil een database maken voor noodverlichting.
hierin moeten de volgende gegevens komen:
Merk, type, continue buis, noodbuis, accu.
er zijn meerdere merken. Ieder merk heeft meerdere types, er zijn diverse buizen, die in meerdere types kunnen van verschillende merken, voor de accu's geldt hetzelfde.
Ik dacht aan een tabel met merk, een met buis nood, een met buis continue en een met accu's en een met types.
De type aanduiding is altyd verschillend
Als ik een nieuw armatuur wil toevoegen, vul ik het type in, selecteer of vul het merk in, selecteer of vul de buizen in en ook zo voor de accu.

Heb al diverse voorbeeld databases bekeken (ook noordenwind, veel te complex voor een beginner) en boek van que, maar kom er toch niet uit (maak waarschijnlijk steeds de zelfde denkfout)

wie heeft er tyd om eens een voorbeeldje te maken????

noodverlichting

Hallo Raybergh,

Bij deze een simpel voorbeeldje. Types van accu en noodverlichting enz kunnen in de aparte tabellen bijgevoegd of veranderd worden.

Open tabel noodverlichting, daar kan je je data invoegen of selecteren.

Bekijk bijlage noodverlichting.rar

groeten

Jos

bedankt voor je moeite, dit is ongeveer wat ik bedoelde, echter ik wil deze gegevens later gaan koppelen aan klanten, zodat ik weet hoeveel van welk type bij een klant aanwezig is.
aan de hand van het type weet ik dan ook de buizen en de accu's
als ik nu een nieuw merk invoer in de tabel noodverlichting moet deze wel worden opgenomen in de tabel merk
dan zal je toch relaties moeten aanleggen? en daar loop ik nu op vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan