begin en einddatum werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvk45

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Kan er mij iemand vertellen waarom een query in een db niet werkt. De andere gelijkaardige query's werken wel correct . Ik heb mij al rot gezocht maar kan de oorzaak of de reden van de fout niet vinden. Ik heb in de query in het datumveld [Begindatum] and [einddatum] gezet. Als ik de query wil uitvoeren geeft hij niets. Ik heb de velden in excel en in access nagezien en beide zijn datumvelden. Ik wou de db (tabel en query) in bijlage zetten waar deze was groter dan 100kb en dan ging dit niet

Bedankt

Je kunt de db eerst comprimeren, mocht dat helpen, en anders nog met WinRar in blokken van 100kb opsplitsen. Maar begin eens met de query zelf te posten; daar kunnen we vermoedelijk ook al wel wat aan zien. En heb je de parametervelden ook als Datum/Tijd] Parameter gedefinieerd?

De parameter staal wel degelijk ingesteld op datum, want als ik gewoon één datum vraag zoals [Voer datum in] dan doet ie het wel.
In bijlage de tabel en de query. Hopelijk heb je hier wat aan

Bijlagen

Het is een 2007/2010 db; die kan ik op het werk niet bekijken. Kun je alsnog de SQL posten?

Als je een query opbouwt met de querybuilder, kun je deze als die klaar is omzetten naar sqlcode. Dat wordt bedoeld met sql posten. Via de knop "Weergave" kun je de "SQL weergave" opvragen en die ziet er dan zo uit.

SELECT WithdrawalNotes.RCCode AS Expr1, WithdrawalNotes.Description AS Expr2, WithdrawalNotes.NBBOffice AS Expr3, WithdrawalNotes.[5] AS Expr4, WithdrawalNotes.[10] AS Expr5, WithdrawalNotes.[20] AS Expr6, WithdrawalNotes.[50] AS Expr7, WithdrawalNotes.[100] AS Expr8, WithdrawalNotes.[200] AS Expr9, WithdrawalNotes.[500] AS Expr10, WithdrawalNotes.Amount AS Expr11, WithdrawalNotes.[Number Notes] AS Expr12, WithdrawalNotes.[Datum-wdn] AS Expr13
FROM WithdrawalNotes
WHERE ((([WithdrawalNotes].[Datum-wdn])=[Type de begindatum + enter] And ([WithdrawalNotes].[Datum-wdn])=[Type de einddatum + enter]));

Omdat je in jouw voorbeeld alleen de query hebt gepost zonder de tabel ziet de SQL code er vreemd uit met allemaal Expr... velden. Dit komt omdat de veldnamen wegens het ontbreken van de tabel niet meer worden herkent.

Laatst bewerkt:
We kunnen uiteraard niets testen als er geen gegevens zijn om te testen; zonder de tabel hebben we aan de query ook niks. Maar op mijn eerdere vraag of je de parameters ook als datum/tijd hebt gedefinieerd, heb je toch een beetje gelogen, want dat heb je dus niet gedaan ;) Je query zou er in ieder geval zo uit moeten zien:

[sql]PARAMETERS [Type de begindatum] DateTime, [Type de einddatum] DateTime;
SELECT RCCode, Description, NBBOffice, [5], [10], [20], [50], [100], [200], WithdrawalNotes.[500], Amount, [Number Notes], [Datum-wdn]
FROM WithdrawalNotes
WHERE ([Datum-wdn]=[Type de begindatum] And ( [Datum-wdn]=[Type de einddatum]);[/sql]

Maar dan nog wil ik wel snappen dat er niks uitkomt: je gebruikt een criterium waarbij [Datum-wdn] gelijk moet zijn aan de begindatum en gelijk aan de einddatum. Ik weet niet wat voor datums je intypt in de parameters, maar als die niet gelijk zijn, dan komt er niks uit. Ergo: je kunt er dan net zo goed één gebruiken...

Laatst bewerkt:
Sorry, dat ik gelogen heb maar dat was in het geheel niet mijn bedoeling en ongewild. Ik dacht dat die velden wel juist waren ingesteld als datumvelden omdat als ik gewoon een datum vraag dan is het resultaat juist.
In andere querys heb ik ook een parameter ingesteld zoals : "[Geef begindatum] and [Einddatum in]" en dat werkt wel juist.
Ik kan er met mijn klein beetje kennis van access niet meer bij
Alleszins al bedankt voor de reacties

Je probleem is: je hebt één datumveld, en je gooit daar twee parameters in. Tenzij je twee keer dezelfde datum invult, krijg je geen resultaat. Voorbeeldje: in het veld [Datum-wdn] staat als datum: 12-3-2012. Je vult in bij [Geef begindatum]: 12-3-2012. Correcte datum natuurlijk. Vervolgens krijg je de vraag:[Geef Einddatum in]. En nu typ je: 31-3-2012. Resultaat is nu: Laat alle records zien waarvan de datum zowel 12-3-2012 als 31-3-2012 is. Dat levert uiteraard niks op. Wat wel kan is een vraag als: laat alle records zien waarvan [Datum-wdn] > dan 3-12-2012 en [Datum-wdn] < dan 31-3-2012. Dat levert uiteraard wel een prima reeks op. Een criterium als:
Code:
WHERE ([Datum-wdn] Between [Type de begindatum] AND ( [Datum-wdn]=[Type de einddatum])
werkt derhalve wel.

OK, bedankt voor de hulp en de goede informatie. Alles werkt nu prima.

Hartelijk bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan