Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
$letter = $_GET['letter'];
function selecteer(){
$select = "SELECT naam,id FROM gebruikers WHERE naam LIKE '$letter'";
global $letter;
Dacht ik ook niet, maar dankzijGeplaatst door JPeetje
Daar is niets fouts aan.
global $letter;
Ik weet niet zeker of dit hoofdlettergevoelig is...
$letter = $_GET['letter'];
function selecteer(){
$select = "SELECT naam,id FROM gebruikers WHERE naam LIKE '$letter'";
Hoeveel kb's scheelt dit?je bespaart geheugenruimte doordat $letter niets anders is dan $_GET['letter'].
Lees eens meer over functies en variabelgebruik. Variabelen van buitenaf zijn niet bruikbaar in een functie, tenzij je global gebruikt. De uitzonderingen op deze regel zijn de superglobals ($_GET, $_POST, $SERVER), die, als je je server brak hebt geconfigureerd en register_globals op 'On' hebt staan, direct aanroepbaar zijn met de indexnaam.Geplaatst door XenomX
Ik zou ook niet weten waar dit voor nodig zou moeten zijn, de code staat in dezelfde pagina [...]
Laat ik het zo stellen: als iemand op één plek $letter = $_GET['letter'] gebruikt, dan is het 99% zeker dat die stijl vaker wordt gebruikt. Wanneer je serverload hoog ligt, en je doet dit meerdere keren, dat kun je dit zeker als een punt beschouwen waarop je performance omhoog kan krikken.Geplaatst door eisdatop
Hoeveel kb's scheelt dit?![]()
Geplaatst door JPeetje
.Laat ik het zo stellen: als iemand op één plek $letter = $_GET['letter'] gebruikt, dan is het 99% zeker dat die stijl vaker wordt gebruikt. Wanneer je serverload hoog ligt, en je doet dit meerdere keren, dat kun je dit zeker als een punt beschouwen waarop je performance omhoog kan krikken.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.