beginneling - provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hallo iemand!

Ik bouw nu websites in DW, maar aangezien Joomla inmiddels toch heel populair is vraag ik mijzelf af of ik me daarin ook niet moet verdiepen.
Om te beginnen ..... de provider: kan ik bij elke provider een pakket nemen of is het nodig/handig om een speciale Joomla-provider te kiezen?

En .... daar kom ik nog niet helemaal uit, sommigen zeggen dat het echt heel simpel is en anderen menen dat je er een superdure cursus voor moet nemen????

Aangezien de meningen allemaal nogal uiteen lopen hoop ik hier wat echte meningen/ervaringen te lezen.

Providers als Versio en Anagonist hebben een ingebouwde Installatron bij ieder hostingpakket waar je software als Wordpress en Joomla gratis kan installeren, op een erg gemakkelijke wijze.

Een superdure cursus voor Joomla is niet nodig, maar als je nooit met een CMS gewerkt hebt is het ook niet makkelijk, je moet er wel even voor gaan zitten. Gelukkig is er een enorme community (bijvoorbeeld DutchJoomla!) waar je voldoende informatie kunt vinden en je eventuele vragen kwijt kunt.

Of het moeilijk is hangt af wat je wil gaan doen: het installeren, en bouwen van een Joomla website met standaard templates is eenvoudig. Voor het maken van een eigen template heb je kennis van HTML en CSS nodig. En als je Joomla wil aanpassen aan eigen wensen is kennis van PHP vereist.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan