Beginnen met goedkope processor?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MCA90
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MCA90

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Hallo!

Ik ben zelf een beetje mijn systeem aan het samenstellen..
Nu ben ik van plan om een ASUS P5LD2/C mobo aan te schaffen.
Nu is alleen mijn vraag, of ik dan gewoon met een intel pentium D 915 (2.8GHz, 775, 6mb, 800MHz) kan beginnen, of dat ik dan meteen een duurdere processor nodig heb?

Hoop dat iemand me een beetje kan helpen..

Wat wil je met de pc, en hoe is de rest van je hardware?

Voeding: Asus A-45GA, 450 Watt klik
2 x 512 MB DDR2 geheugen
500 GB Seruak ATA hard disk
GeForce videokaart van 256 MB

Ik wil hem nu nog niet echt voor boeiende dingen gebuiken, vooral webdevolpment en af en toe klein beetje met photoshop werken.

Voeding: Asus A-45GA, 450 Watt klik
2 x 512 MB DDR2 geheugen
500 GB Seruak ATA hard disk
GeForce videokaart van 256 MB

Ik wil hem nu nog niet echt voor boeiende dingen gebuiken, vooral webdevolpment en af en toe klein beetje met photoshop werken.

wat wil je er op doen gamen internet ik zou je aanraden om een duurdere te pakken aangezien wat je hebt dan heb je wel in een keer een goede computer

wat wil je er op doen gamen internet

Hij zegt toch:
vooral webdevolpment en af en toe klein beetje met photoshop werken.
;)

Wil je aub leestekens gebruiken, dat leest stukken fijner :o. Dank je wel.

===========

Voor wat jij noemt is dit een prima PC.. Als je het geld hebt kun je ook gaan voor de basis versie van een Core Duo. Kost een streepje meer dan een Pentium D, maar je hebt wel het voordeel van 2 cores, iets wat bij renderen absoluut van pas kan komen. Wat is je bugdet en welk besturingssysteem komt erop?

Mijn budget is niet zer hoog, vandaar dat ook mijn vraag was of ik met een Pentium D kan beginnen, en als ik dan een wat groter budget heb, over kan stappen op een dual core, of dat ik dan problemen kan krijgen..
Maar zo te zien is dat geen probleem?

Ik ga er gewoon windows XP op draaien, heb het niet zo op Vista..

Mijn budget is niet zer hoog, vandaar dat ook mijn vraag was of ik met een Pentium D kan beginnen, en als ik dan een wat groter budget heb, over kan stappen op een dual core, of dat ik dan problemen kan krijgen..

Als je moederbord dit aankan is dat mogelijk ja.

Voorbeeld:
- LGA 775 for Intel Core 2 Extreme* / Core 2 Duo* / Pentium XE / Pentium D / Pentium 4 / Celeron D, supporting Quad Core
(http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=127907#)

(vind ik trouwens raar want voor zover ik weet heeft de P IV een hele andere socket maar goed..)

(vind ik trouwens raar want voor zover ik weet heeft de P IV een hele andere socket maar goed..)

Mijn P4 heeft een 478 socket. Maar je kan ook een P4 met een 775 socket aanschaffen.
Pentium 4
Pentium D
Intel Core 2 Duo
Intel Core 2 Quad

Allemaal processoren met een 775 socket.

Dus ik denk dat de meeste moederborden met een 775 socket, alle processors ondersteunen.

Mijn P4 heeft een 478 socket. Maar je kan ook een P4 met een 775 socket aanschaffen.
Pentium 4
Pentium D
Intel Core 2 Duo
Intel Core 2 Quad

Allemaal processoren met een 775 socket.

Dus ik denk dat de meeste moederborden met een 775 socket, alle processors ondersteunen.

Ik was er inmiddels zelf achter gekomen, maar bedankt voor de informatie. Ik was in de veronderstelling dat de P IV niet meer gemaakt werd buiten de 478. Zelf heb ik die ook nog :).

Zou dit een goede mobo zijn?

ASRock is wel een basismerk maar moet goed voldoen. Destijds toen ik niet veel euro's had heb ik een Asrock gekocht. Deze heeft drie jaar na volle tevredenheid gewerkt totdat de elco's gingen bol staan. Net buiten de garantie heb ik een nieuw bord moeten kopen, wederom een Asrock.
Mijn ervaring is dat als je geen gekke dingen wilt gaan doen (overklokken, dat soort toestanden) een Asrock prima is. Wil je meer functies, toeters en bellen moet je het duurder zoeken. Zo heeft dit mobo maar 2 geheugenbankjes, iets wat ik persoonlijk dan weer jammer vind.

ASRock is wel een basismerk maar moet goed voldoen. Destijds toen ik niet veel euro's had heb ik een Asrock gekocht. Deze heeft drie jaar na volle tevredenheid gewerkt totdat de elco's gingen bol staan. Net buiten de garantie heb ik een nieuw bord moeten kopen, wederom een Asrock.
Mijn ervaring is dat als je geen gekke dingen wilt gaan doen (overklokken, dat soort toestanden) een Asrock prima is. Wil je meer functies, toeters en bellen moet je het duurder zoeken. Zo heeft dit mobo maar 2 geheugenbankjes, iets wat ik persoonlijk dan weer jammer vind.
Ik zie net zelf ook dat het een mATX is, terwijl ik een gewone ATX kast heb..
Mijn oog was nu gevallen op deze Asus..

Daar kijk ik ook heel vaak. Maar wat betreft de prijzen, zit coolprices vaak heel gunstig.
Vooral wanneer ik een hoop onderdelen nodig heb, en mun lijstje op diverse sites ga samenstellen, wil het verschil nogal eens hoog oplopen.

En je onderdelen bij een paar bedrijven bestellen is geen optie ivm verzendkosten.

Hoe hoog is je budget? Welke onderdelen heb je nog nodig, en wat heb je evt. al?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan