beginnen met linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hoi wie kan mij een beetje uitleggen over linux ik wil me er meer in gaan verdiepen ik weet niet wat voor besturings systeem je er voor nodig hebt om linux er op te zetten en hoe gaat dat in grote lijnen tewerk? kan ik dat of moet je daar meer van weten?

en waar kan ik linux kopen en wat kun je er precies mee wat is het doel ervan?

alvast bedankt groetjes mike

Linux is net zo iets als windows, alleen kan linux soms nog vaak lastig zijn, maar je kan zo veel doen met linux net als bij windows, het voordeel van linux is je hebt geen last van spyware en vriussen, en er zijn voor linux meer dan 1000 gratis software, updates komen niet per maand of later zo als bij windows maar per dag bij linux, en elk jaar komt er een nieuwe linux uit.

linux kan je op elke pc installeren, en linux is veel stablieler dan windows.

maar gelukkig word linux ook steets beter en makkelijker, een aanraader is mandrakelinux 10 is heel goed voor beginners en gewoon gratis kan je die downloaden drie cd's meet echt veel gratis tools en software er bij. http://www.mandrakelinux.com/nl/

meer vragen over linux vraag maar raak:)

Laatst bewerkt:
Alleen verwacht niet dat je alles kan installeren wat je bij windows ook kan.

Het verhaal van DENNIS90 klopt wel maar is niet volledig.

Zeker als je een beginner bent moet je er nog niet al te veel van verwachten. Ik ken maar weinig mensen die meteen bij de eerste keer dat ze een linux variant installeerden meteen zo iets hadden van "Wow, Windows is meteen weg"
Het is wel zo dat met de juiste instelling het een fantastisch systeem word afgezien welke variant je neemt.

Als je niet snel opgeeft als iets niet wil zoals jij dat wenst en je vind uitzoeken geen probleem ben je in no-time een linux-freak

(net zoals velen hier :))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan