GhastlyMIB
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 jun 2007
Hey,
ik wil eigenlijk langzaam aan overgaan naar Linux.
Ik zit te twijfelen tussen 2 distro's..
Namelijk OpenSUSE en Ubuntu.
Ik heb al wat info gevonden bij een topic.
Maar eigenlijk wou ik KDE3. Omdat hier een aantal programma's in zitten die ik wel goed vind. Bijvoorbeeld Amarok. Dat is echt een perfecte muziek speler.
Maar eigenlijk moet ik ook nog een aantal andere programma's hebben. Ik heb ze op Windows, maar ik moet dus ook een Linux variant hebben.
Hieronder is een lijstje van windows programma's. Hopelijk weten jullie iets... Tussen de haakjes staat de programma naam die ik had op Windows.
Brandprogramma (Nero Burning ROM en ImgBurn)
Programmeren (Visual studio 2005 & Zend studio voor PHP)
FTP (FlashFXP)
Downloaden UseNet (NewsLeecher)
Ook snap ik het niet helemaal met Wine. Programma's kan ik wel starten, maar hoe doe ik iets instaleren? Dus met setup?
Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven, en een aantal tips voor het overstappen.
Ooh ja, ik werk op een Toshiba laptop.
Dus de Fn toetsen moeten ook werken. O.a. Brightness, WLAN aan/uit, Num aan/uit en scherm kiezen.
Bedankt,
Mathijs
ik wil eigenlijk langzaam aan overgaan naar Linux.
Ik zit te twijfelen tussen 2 distro's..
Namelijk OpenSUSE en Ubuntu.
Ik heb al wat info gevonden bij een topic.
Maar eigenlijk wou ik KDE3. Omdat hier een aantal programma's in zitten die ik wel goed vind. Bijvoorbeeld Amarok. Dat is echt een perfecte muziek speler.
Maar eigenlijk moet ik ook nog een aantal andere programma's hebben. Ik heb ze op Windows, maar ik moet dus ook een Linux variant hebben.
Hieronder is een lijstje van windows programma's. Hopelijk weten jullie iets... Tussen de haakjes staat de programma naam die ik had op Windows.
Brandprogramma (Nero Burning ROM en ImgBurn)
Programmeren (Visual studio 2005 & Zend studio voor PHP)
FTP (FlashFXP)
Downloaden UseNet (NewsLeecher)
Ook snap ik het niet helemaal met Wine. Programma's kan ik wel starten, maar hoe doe ik iets instaleren? Dus met setup?
Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven, en een aantal tips voor het overstappen.
Ooh ja, ik werk op een Toshiba laptop.
Dus de Fn toetsen moeten ook werken. O.a. Brightness, WLAN aan/uit, Num aan/uit en scherm kiezen.
Bedankt,
Mathijs
Laatst bewerkt: