Beginnen met PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

quadran

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2006
Ik zou graag beginnen met PHP, en heb hiervoor Academic Service Basiscursus PHP 5 gekocht én gelezen.

Wat me niet 100% duidelijk wordt in dit boek is welks nu een goede PHP IDE is?
En ook of er IDE's bestaan die zoals bv in C++ Builder reeds componenten bibs hebben met bv buttons, edit fields, checkboxen, etc?

En dan spreekt het boek dat men PHP server of client sided kan installeren, maar dat client sided problemen oplevert onder Windows XP Home Edition! Hoe kan ik dan eigenlijk beginnen programmeren in PHP :p:o:confused:

Je kunt Eclipse gebruiken, die heeft goede PHP-ondersteuning.

Verder is dat serververhaal ge***. Als je het online wilt hebben, is een Linux-server aan te raden. Lokaal kun je gewoon 'Xampp' installeren. op welke Windows maakt geen **** uit. Je moet allicht wat dingen uitzetten met betrekking tot IIS, maar dat staat allemaal in de readme van Xampp.

Met alleen Xampp ook wel, de meeste PHP-programmeurs werken zonder IDE, maar met Notepad++ (kladblok met code highlighting e.d.).

Ikzelf werk met dreamweaver omdat ik op dit pakket nog een licentie heb.
Verder heeft dit programma een wysiwig, waardoor wat je hebt gemaakt in html je ook dadelijk kan zien in het programma, en mogelijkheden om automatisch dingen te genereren; vb tabellen (functies die ik zelden gebruik)

Ik draai ook XAMPP op mijn pc, en dit werkt perfect!

Het gebruik van de DESIGN-view binnen Dreamweaver in combinatie met PHP heeft niet zo heel veel zin.

Halve zichtbare pagina's zijn eerder regel dan uitzondering.

Daarom gewoon je browser opengooien en af en toe op F5 drukken :)

Het gebruik van de DESIGN-view binnen Dreamweaver in combinatie met PHP heeft niet zo heel veel zin.

Halve zichtbare pagina's zijn eerder regel dan uitzondering.

Daarom gewoon je browser opengooien en af en toe op F5 drukken :)

Daarom dat ik dat ook zelden gebruik ;)
F12 opent dadelijk de gemaakte pagina in de browser :)

Ok, ik begin 't te verstaan!

Als ik Xampp installeer en programmeer in Notepad gaat het ook?

Ik heb nu de boek PHP 5 van AS. gelezen en begrîjp toch al bijna alles, daar ik héél wat ervaring heb in C++ ging dit vrij eenvoudig.

Ik zou graag een website maken met een MySQL database waar gegevens dynamisch moeten uitgehaald worden.

Een ander zaakje waar ik mee worstel is dat de MySQL database "gevuld" moet worden door een C++ programma geinstalleerd op mijn computer.
De MySQL database zou dan door een PHP programma uitgelezen moeten worden op de websites.

Zou dit gaan?

ik wil even verduidelijken dat ik lokaal een database heb die lokaal wekelijks wordt aangepast. dit gebeurt met een C++ programma.

ik wil dus niet de database beheren met PHP op een website.

ik wil enkel de database "overhevelen" na aanpassingen gedaan te hebben, (FTP?), en dat de website deze wijzigingen toont!

het feit dat ik met dat C++ programma wil blijven werken is dat daar nog andere zaken mee moeten gebeuren die ik niet op de website nodig heb.

Dat kan, dan moet je gewoon verbinden met je database met PHP, da's geen punt.

Is de database die je hebt draaien ook MySQL?

Dan kun je zoals SVU zegt gewoon verbinding met die server maken door middel van PHP.

Nope!

De interne database van het C++ programma is dBase III en dBase IV.

kan ik dan met die eclipse ook componenten plaatsen op een form zoals bijvoorbeeld in Visual C++ of Codegear C++ ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan