beginnen met schone lei

Status
Niet open voor verdere reacties.

smakman

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Berichten
84
Ik wil mijn computer weer helemaal opnieuw installeren. Hiervoor wil ik eerst de harde schijf formateren.
Als ik de XP cd erin doet en ik kies voor windows XP installeren, kan ik de setup niet voortzetten omdat versie die op de PC staat nieuwer is dan die op de CD(ivm met service pack 2)
Als ik naar schijfbeheer ga, kan ik ook niet formateren, deze optie blijft grijs
Als ik in de Dos prompt kies voor format c: gaat hij ook niet verder. Omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Als ik een onkoppeling wil forceren lukt dat niet. Het volume blijft in gebruik.
Ik vermoed dat het iets met het netwerk met mijn labtop te maken heeft of heb ik dat mis?
Hoe kan ik wel formateren/volume ontkoppelen??
 
Je kan in DOS proberen met 'fdisk' de partitie te verwijderen.
 
Je kan in DOS proberen met 'fdisk' de partitie te verwijderen.

Tja... als je dan vervolgens niet meer kan opstarten?

Wat je het beste kan doen is opstarten vanaf de XP cd. Dit doe je door de volgende stappen uit te voeren:

- Start de PC opnieuw op en ga naar het BIOS door op F2, delete, F1 o.i.d. te drukken. (Staat er altijd wel bij welke toets dit exact is)
- Zoek naar iets van " Boot sequence" en stel deze in op CD-ROM.
- Bewaar de instellingen (Save settings) en start opnieuw op.
- Als het goed is start je PC nu op van cd XP cd... je moet alleen nog een toets indrukken om te bevestigen dat je dit wilt.

In de XP setup kan je vervolgens je C partitie verwijderen en opnieuw aanmaken...

Succes.
 
Indien er op je pc een hogere XP versie staat dan je XP cd, dus met SP1 of 2, kun je niets met die cd, je kunt dan eventueel eerst SP2 slipstreamen op deze manier.

Of idd met een 98 opstartflop de non dos partities verwijderen, en dan opnieuw beginnen met de XP cd, partities indelen, formateren en installeren.
 
Hoi,

Wat een verhalen toch allemaal.
Zelf heb ik een recovery-cd waar sp2 nog niet opstaat.
Uiteraard heb ik sp2 wél geïnstalleerd.
Desondanks gaat het prima, die recovery.
Wél verwijder ik eerst de partitie waarop WinXP SP2 staat door opstarten met de recovery-cd......
Geen centje pijn dus!

Methode BrEeZeR dus ;)
 
Je krijgt alleen de melding dat de bestaande versie nieuwer is als je de setup vanuit Windows start. Dan gaat Windows er vanuit dat je wilt upgraden.
 
Ik kan zowel met mijn recovery als met mijn gewone XP pro cd opstarten.... zelfs een win98 cd is bootable.

Gaat niet over het opstarten, maar over het installeren van een basis XP op een pc waar een SP2 installatie opstaat, dan krijg je die melding zowel als je met die cd opstart als in windows zelf.

If you get the "Setup cannot continue because the version of Windows on your computer is newer than the version on the CD.". You should create a slipstreamed copy of your XP CD by useing the software and step by steps supplied in the links below.

Slipstream XP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan