beginnen op de goede plaats in docje met userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hallo ,

hierbij treffen jullie een docje aan wat voorzien is van een dialoogvenster.

Nu wil ik dat de cursor naar de goede positie "springt" na het invullen van dit dialoogvenster, zodat men direct kan beginnen met typen.

Ik weet hoe het werkt zonder dialoogvenster en in een docje met dialoogvenster met een tabel maar krijg het hier niet voor elkaar.

wie kan me helpen
(en waarschijnlijk sla ik mezelf voor de kop als de oplossing bekent is, want dan blijkt het weer "vrij" eenvoudig te zijn):o

gr.
Koen

Bijlagen

Je kunt het hele gebeuren in de koptekst zetten. En dan begint ie als je het bericht opent meteen op de plek waar de cursor moet staan.
mvg,

Berjan

Hoi Berryjan,

op de manier zoals jij aangeeft, springt het docje, na invullen van het dialoogvenster, in een andere beeldweergave, (staat standaard in afdrukweergave en springt hierna in normale weergave) en de koptekst blijft "open" staan.

Ik moet dan eerst terug naar de afdrukweergave en dan de koptekst sluiten, en dat is niet echt handig.

gr.
Koen

Beste koenie,

Je zou het kunnen oplossen dmv een macro. Ik weet niet of je hier verstand van hebt, maar het is dan de bedoeling om een macro te maken met de volgende regel:

Selection.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=18

Ik wil je hier eventueel wel mee helpen
mvg,

Berjan

Hoi BerryJan,

Ik heb je "macroregel" in de vba code geplakt en het werkt.

hartstikke bedankt voor je hulp.

gr.
Koen

:o :o ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan