Beginner in C#, advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnoyingBot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Ik ben nu al een aantal dagen druk op het internet naar informatie aan het zoeken over verschillende programmeertalen en wat de beste keuze is om een game in elkaar te zetten. Om de één of andere reden kom ik continu bij C# (XNA, Windows, Windows Phone etc.) en C++ (cross-platform). Nu is er genoeg informatie te vinden over de talen zelf, maar niet wanneer je deze toe zou moeten passen en het is voor mij dan ook niet duidelijk waar ik nu precies moet beginnen. Hierom wil ik graag om persoonlijk advies vragen.

Mijn ultieme droom is om zelf met een paar vrienden (die overigens erg goed zijn in programmeren, in tegenstelling tot ikzelf) een ontwikkelingsstudio voor Indie games op te richten. Ik realiseer mij heel goed dat dit nog jaren gaat duren en dat ik me niet te ambitieus op moet stellen, dus ik zou graag bij het begin willen beginnen.

Ik heb in februari een boek gekocht (Beginning C++ Through Game Programming - Third Edition) die me een beperkte basis heeft geleerd over C++. Aangezien ik nog steeds niet goed weet waar ik moet beginnen en welke taal ik moet kiezen ben ik over de helft van dat boek was weer gaan zoeken op het internet, en toen kwam ik ineens uit bij XNA, waarvoor kennis van C# een vereiste is. Dit leek mij ook interessant, maar nu is mijn vraag dus: "Waar moet ik beginnen?" Welke taal moet ik kiezen, wat zou de beste stap zijn en wat moet ik op dit moment nog even met rust laten? Het punt is dus dat er een hele hoop tutorials zijn die de talen volledig uit kunnen leggen, maar ik heb dus geen idee waar te beginnen en of ik überhaupt wel de juiste dingen leer.

Graag advies, en mocht er nog meer informatie nodig zijn, laat het me dan weten. :)

Alvast bedankt!

Ik denk dat je eerst met C# i.c.m. XNA simpele spellen moet maken, of evt. met GML i.c.m. GameMaker, alvorens te beginnen met C++.
Dan heb je een degelijke basis ;)

Ik zou aanraden een al gemaakte Game-Engine te gebruiken. Anders krijg je nooit in een normale tijd hoge kwaliteit. (Denk aan Unity3D for 3D games)

Verplaatsen van .Net naar C++

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan