Beginner in MySQL 5.6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Galido

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Heb informatica gestuurd, nu ongeveer 10 jaar geleden en ik dacht even deze database te gebruiken voor mijn hobby uit te werken. Ik heb alles geïnstalleerd, daarmee heb ik dus niks vergeten.

Ik heb de MySql Workbench en ik veronderstel dat dit ongeveer hetzelfde als Access is? Kun je hier dan ook je database mee opbouwen? Of doe ik dit beter met de Command Line client? Ik ben de Administrator.

Ik weet dat dit echt een vraag van beginners is, maar ik vrees dat ik echt van nul moet herbeginnen. Sorry hiervoor en ook voor de komende vragen die simplistisch zullen klinken.

Persoonlijk vnd ik phpmyadmin het handigst, maar dat is uiteraard in een webomgeving. De vergelijking met access gaat niet op in zovere access ook een front-end applicatie is. Mysql an sich is puur de database.

Alvast bedankt om mijn link met access in de prullemand te doen belanden.

Wat is dan die Workbench?

Het backend beheer. Optimaliseren van queries, indexing, data modelling, table managment etc.

Dat is anders dan access waar ook een belangrijk deel bestaat uit formulieren e.d. Wat frontend delen zijn. Bij access is juist het optimaliseren van de backend van ondergeschikt belang.

Ik begin het te snappen. Ben ondertussen op het internet ook het nodige aan het opzoeken en ik begin te denken, neen, ik vrees, dat ik alles heb gedownload, behalve de database. Vroeger, 10 jaar terug dus, kon ik via een programma mijn tabellen maken. Hier heb ik die client. Of moet ik iets extra afhalen?

Mijn excuses voor deze domme vragen :s

Dat kan nog steeds. Workbench kan het, phpmyadmin kan het en de mysql commandline tool kan het ook.

Voordeel van de eerste twee is dat je een mooiere grafische afwerking krijgt en de opties duidelijk de zien krijgt.

Ik begin een overzicht te krijgen van hoe alles werkt :) Hier mag een slotje op.

Alvast bedankt voor de uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan