Beginner SQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

eline1

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2005
Ik heb een echte beginnersvraag. Ik wil beginnen aan een cursus SQL. Maar ik heb thuis geen programmatuur om SQL op te draaien. Ik ben op zoek naar gratis programmatuur waar ik mijn cursus SQL mee kan doen. Nu heb ik hier en op google gekeken en kom steeds de termen mysql en php tegen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet goed snap wat dit voor programma's zijn en hoe ik deze het beste kan downloaden of benaderen. Heeft iemand een tip voor mij (een site, handleiding of eventueel een boek) die mij duidelijk uitlegt wat ik moet doen?

Groeten,
Eline.

SQL(structured Query Language) is een vierde generatie (oproep)programmeertaal en is ervoor bedoeld om met databases te kunnen werken. SQL wordt in diverse omgevingen gebruikt, zoals op een (midrange)mainframe VAX/VMS waar ORACLE op draait of DB2 onder MVS/ESA, (OS/3900) of op een VM/370 waar Focus op draait.

MySql wordt meer in een Linux omgeving(alhoewel in Windows ook mogelijk is) gebruikt en het is gratis te verkrijgen.

Zelf gebruik ik EasyPHP, maar de link die Peter aan je gaf is ook goed.

Dennis.

Bedant voor de tips. Ik ben gaan kijken op www.essetee.be. Het lukt me alleen niet om EasyPHP te downloaden. Ik krijg een franse site (www.wampserver.com) of skynet waarin ze zeggen dat ik de site niet kan bereiken. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, maar ik weet niet wat.

Groeten,
Eline.

Ik heb op http://prdownloads.sourrceforge.net PHP kunnen downloaden. Nu weer een echte beginnersvraag: volgens de instructies van www.essetee.be moet ik op een gegeven moment het bestand EnglishIndex.PHP.zip uitpakken. Maar ik kan dit bestand nergens op mijn computer vinden. Bovendien kan ik hem via de site niet meer benaderen. Is dit bestand echt nodig om PHP en later MySQL te kunnen draaien?

Groeten,
Eline

Nu heb ik nog een vraag. Ik probeer mysql te laten werken en hiervoor moet ik in DOS het volgende commando ingeven:
mysqladmin -u root password [password]
Nu krijg ik van Norton Anti Virus Scanner een melding dan mysqladmin.exe een verbinding probeert te maken met een DNS-server en vraagt mij wat ik wil doen (blokkeren, toestaan of handmatig configureren). Ik heb deze melding al eerder gekregen, maar toen heb ik hem geblokkeerd. Nu denk ik dat ik hem moet toestaan of handmatig configuren, maar ik weet niet hoe en wat de gevolgen hiervan zijn. Kan iemand mij helpen?

Groeten,
Eline

Helaas moet ik bekennen dat mijn Frans erg slecht is. Ik kom niet verder dan "Merci".

Groeten,
Eline

moet ik dan handmatig configureren of toestaan?

Groeten,
Eline

Ik denk toch dat ik iets verkeerds heb gedaan met het installeren van easyPHP. Ik heb nu toegang toegestaan en krijg nu de melding:
connect to server al 'local host; failed
error: 'toegang geweigerd voor gebruiker: 'root@'local host' <wachtwoord gebruikt: ja>'

Groeten,
Eline

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan