Beginner: website maken mbv Wordpress goed te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

anietje62

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
Ik onderhoud al jaren een website voor de sportvereniging mbv Joomla. Heb ik redelijk onder de knie denk ik.
Nu wil ik zelf een website maken en bij een niet al te dure hoster wegzetten.
Na al enkele avonden op helpmij en vergelijkingssites te zijn geweest, waarvan de een 'n hoster afkraakt en bij anderen wordt die juist aangeprezen, zie ik dus door de bomen het bos niet meer.

Uiteindelijk maar een keus gemaakt en ik zit nu te denken aan Versio en mbv van Wordpress de site te maken.
Maar ik heb totaal geen ervaring met het "online" zetten van een website.
Dus: is Versio een goede webhoster?
Kan een beginneling daar uit de voeten met het opstartproces (ik kan redelijk handleidingen lezen)
Eventueel een andere tip?

Alvast bedankt
Anita

beste anietje, ik heb zelf een domeinnaam en webhost bij versio, en het werkt perfect.
ze helpen je perfect op weg met handleidingen en een snel support team, en anders kan je altijd hier je vraag kweit.
echt tips heb ik niet. suc6

gr, Niels

Versio is goedkoop maar de support is gewoon walgelijk, je kan jaren wachten op een antwoord.

@Ripz, daar ben ik het niet mee eens. Meestal binnen een paar uur reactie...:love:

Ik ken Versio niet, maar ik zie hierboven dat de discussie al gauw over goed of niet goed gaat :) Eerlijk is eerlijk, de provider is best goedkoop!! Ik zit bij een provider met top performance en goede support, maar daar betaal ik dan ook wat meer voor.
Maar nu over Joomla (of een ander cms)...
Ik begrijp een beetje dat je al lange tijd de "gebruikerskant" van het cms hebt beheerd. Dit is natuurlijk totaal iets anders dan het opzetten en de bouw van een website. Wordpress en elk ander cms is binnen een mum van tijd geinstalleerd. Ze hebben goede install wizards en er zijn veeeeel handleidingen.