Beginner: website maken mbv Wordpress goed te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

anietje62

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
Ik onderhoud al jaren een website voor de sportvereniging mbv Joomla. Heb ik redelijk onder de knie denk ik.
Nu wil ik zelf een website maken en bij een niet al te dure hoster wegzetten.
Na al enkele avonden op helpmij en vergelijkingssites te zijn geweest, waarvan de een 'n hoster afkraakt en bij anderen wordt die juist aangeprezen, zie ik dus door de bomen het bos niet meer.

Uiteindelijk maar een keus gemaakt en ik zit nu te denken aan Versio en mbv van Wordpress de site te maken.
Maar ik heb totaal geen ervaring met het "online" zetten van een website.
Dus: is Versio een goede webhoster?
Kan een beginneling daar uit de voeten met het opstartproces (ik kan redelijk handleidingen lezen)
Eventueel een andere tip?

Alvast bedankt
Anita

beste anietje, ik heb zelf een domeinnaam en webhost bij versio, en het werkt perfect.
ze helpen je perfect op weg met handleidingen en een snel support team, en anders kan je altijd hier je vraag kweit.
echt tips heb ik niet. suc6

gr, Niels

Versio is goedkoop maar de support is gewoon walgelijk, je kan jaren wachten op een antwoord.

@Ripz, daar ben ik het niet mee eens. Meestal binnen een paar uur reactie...:love:

Ik ken Versio niet, maar ik zie hierboven dat de discussie al gauw over goed of niet goed gaat :) Eerlijk is eerlijk, de provider is best goedkoop!! Ik zit bij een provider met top performance en goede support, maar daar betaal ik dan ook wat meer voor.
Maar nu over Joomla (of een ander cms)...
Ik begrijp een beetje dat je al lange tijd de "gebruikerskant" van het cms hebt beheerd. Dit is natuurlijk totaal iets anders dan het opzetten en de bouw van een website. Wordpress en elk ander cms is binnen een mum van tijd geinstalleerd. Ze hebben goede install wizards en er zijn veeeeel handleidingen.
Je zult het moeilijk krijgen met de template. Begin daarom eerst met een freeware template en kijk hoe alles in z'n werk gaat. Het is een leerproces waar je doorheen moet.
Veel suc6 met je website.

Ik onderhoud al jaren een website voor de sportvereniging mbv Joomla. Heb ik redelijk onder de knie denk ik.
Nu wil ik zelf een website maken en bij een niet al te dure hoster wegzetten.
Na al enkele avonden op helpmij en vergelijkingssites te zijn geweest, waarvan de een 'n hoster afkraakt en bij anderen wordt die juist aangeprezen, zie ik dus door de bomen het bos niet meer.

Uiteindelijk maar een keus gemaakt en ik zit nu te denken aan Versio en mbv van Wordpress de site te maken.
Maar ik heb totaal geen ervaring met het "online" zetten van een website.
Dus: is Versio een goede webhoster?
Kan een beginneling daar uit de voeten met het opstartproces (ik kan redelijk handleidingen lezen)
Eventueel een andere tip?

Alvast bedankt
Anita

Hoi,

Zelf heb ik gebruik gemaakt van yola.com.
Deze is gratis of betaald.
Makkelijk en goed te begrijpen met alle fucties die je nodig hebt.
Eventueel kon je met webhelpje opties toevoegen zoals een gastenboek. Deze kun je ook krijgen bij gb.nl of com.

Succes!

Even een update.
Naar aanleiding van bovenstaande reacties heb ik me aangemeld bij Versio en 2 domeinnamen geregistreerd. Ging allemaal gemakkelijk. Daarna wilde ik mbv Installtron Wordpress activeren en daar ging het mis. Na een paar uur zoeken in instructie video's op de website van Versio, in gebruikersfora etc. dacht ik zelf eigenlijk al ; "inderdaad te moeilijk voor een groentje". Toch maar contact opgenomen met de helpdesk van Versio via de chat. Binnen een paar minuten contact en toen bleek dat er een fout op de (nieuwe) server was, die in de loop van de avond werd opgelost. Was inderdaad ook zo.
Daarna was het niet moeilijk om WordPress te installeren. Ik had inmiddels een filmpje op youtube gevonden over WP website starten. Ging ook redelijk van een leien dakje. Heb diverse templates uitgeprobeerd, foto's, filmpjes en pagina's toegevoegd. Ik was alleen plotseling mijn hoofdpagina kwijt in een template, in andere blijft ie gewoon staan.
Mijn eerste indruk is wel dat ik in Joomla meer 'bewegingsvrijheid' heb. In Joomla kon ik gemakkelijk via de HTML-code tabellen, reeksen foto's, banners en zo toevoegen. Maar het kan zijn dat ik gewoon nog wat dieper in WP moet duiken.

Ik ben helaas vlak na de installatie ziek geworden en op dit moment heb ik andere prioriteiten dan de website. Maar ik heb inmiddels een boek op die bieb gehaald over WordPress en binnenkort ga ik er mee verder.
Zit nu nog wel te twijfelen om over te stappen op Joomla (als dat nog mogelijk is).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan