Beginner

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
189
Hallo, ik weet niet of dit in het goede gedeelte staat, maargoed.
In spel Star Wars Jedi Academy worden .skin files gebruikt om de juiste textures op de juiste plaats te krijgen. Maar nu heb ik een map met een hele hoop textures waarvan de helft niet wordt gebruikt. Dus wou ik een programma maken zo simpel mogelijk, waarin ik die .skin files open.

Dit is zo'n skin file.
Code:
headb,*off
headb_eyes,*off
headb_face,*off
headb_teeth,*off
headb_hair,*off

headc,models/players/Female_Jedi/hair_03.tga
headc_eyes,models/players/Female_Jedi/face.tga
headc_face,models/players/Female_Jedi/face.tga
headc_hair,models/players/Female_Jedi/hair_03_alpha.tga
headc_teeth,models/players/Female_Jedi/teeth.tga

En dat hij dan automatisch de textures naar een andere map kopieert, maar alleen de textures die staan aangegeven in deze bestanden. Ik heb totaal geen ervaring met C++ of iets anders behalve HTML (lol) dus ik weet niet welke programmeer taal het gemakelijkst is. En of ik er überhaupt aan moet beginnen.
Alvast bedankt!
 
En dat hij dan automatisch de textures naar een andere map kopieert, maar alleen de textures die staan aangegeven in deze bestanden. Ik heb totaal geen ervaring met C++ of iets anders behalve HTML (lol) dus ik weet niet welke programmeer taal het gemakelijkst is. En of ik er überhaupt aan moet beginnen.
Alvast bedankt!

Hetgeen je wilt kan in alle programmeertalen wel bereikt worden. Verder kun je denk ik het beste even de zoekfunctie van dit forum gebruiken, want de vraag met welke programmeertaal het beste is of met welke programmeertaal je het beste kunt beginnen is wel vaker gesteld. (niet alleen op dit forum, maar op heel het internet)

In elk geval succes. :cool:
 
Woow, als ik de zoekfunctie gebruik word ik nog niet veel wijzer. Maar ik heb het idee dat dit idee uitwerken niet zo simpel is als gedacht, het meeste wat ik zie is "Hello World" op het scherm laten verschijnen of een rekenmachine maken.
 
Woow, als ik de zoekfunctie gebruik word ik nog niet veel wijzer. Maar ik heb het idee dat dit idee uitwerken niet zo simpel is als gedacht, het meeste wat ik zie is "Hello World" op het scherm laten verschijnen of een rekenmachine maken.

De basis van een programmeertaal leren kan nogal saai zijn en tijdrovend, want je ziet niet zo snel grote resultaten die je zult maken (waar grote resultaten betekent realistische bruikbare (grote) programma's). Je zult basisdingen moeten leren als syntax, variabelen, functies/procedures, klassen, pointers, I/O, data-structuren, en dergelijke, en je zult voornamelijk veel in een omgeving van een terminal/prompt je resultaten zien. Sommigen die pas beginnen worden gek of gefrusteerd bij het zien van de syntax alleen al en hebben al snel geen zin meer om door boeken heen te gaan.

Wat je ook moet begrijpen over het leerproces en zo is dat veel boeken geestdodend zijn, omdat ze zijn gemaakt door academici en dergelijken die vooral theorie demonstreren met saaie triviale voorbeelden en lopen te zeiken over een bepaalde taal die beter of slechter is dan een andere en dan geven ze hun onnodige mening waarom en dat soort gezeik. Je zult denk ik niet snel een ECHT praktisch boek vinden, maar meer "literatuur" om het zo te noemen. Dit kan je leerproces bemoeilijken.

Als je echt wilt programmeren, zou je beter een cursus (of een hogeschool-opleiding) kunnen volgen waar je wordt begeleid en waar het allemaal wat meer interactief en direct is, tenzij je goed jezelf dingen kan aanleren.

Als je gewoon wilt rotzooien en aan*****n, kan je hier en daar wat oppikken online en zo, alleen waarschuw ik je dat er erg veel troep is online.

Ik zou trouwens C++ (of C) niet aanraden. Leer liever eerst iets als Pascal, Modula, Oberon, of Ada. Of, nog beter, als je nog makkelijker en sneller resultaat wilt, kun je een taal als Python of Ruby leren omdat deze hoger zijn. Ze lijken qua design toch allemaal op elkaar (want ze zijn allemaal imperatief).
 
Ok, bedankt voor de uitleg. Alleen ik ben (nog) niet echt van plan om te gaan programmeren. Ik wou alleen snel de onnodige textures verwijderen en de andere laten staan. Zonder eerst alle bestanden handmatig langs te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan