beginners vragen

• Onderwerp starter Onderwerp starter fvds
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Zojuist mijn CD writer vervangen door een DVD writer.

- Hoe zet ik .avi files met een zo hoog mogelijke kwaliteit op DVD ?
- Kan ik een DVD 1:1 copieren met Nero of Clone CD of moet ik eerst rippen naar .avi (of nog anders).

Wellicht is er een site waar dergelijke beginnersvragen op een rij staan.

Bedankt,
Frank

Vraag 2:

Nee je kan niet 1:1 kopieren, tenminste 9 van de 10 keer niet, omdat op een beschrijfbare dvd maar 4,7 gb past en op een film op dvd staat vaan 9 gb ofzo. Hiervoor kun je het programma dvd shrink gebruiken. Deze maakt de kwaliteit ietsje minder (meestal amper merkbaar). Dit blijvn gewoon .vob files enzo.

Bovendien zijn originele DVD's vaak beveiligd, misschien is het handig als je je vraag wat concreter maakt.

Wat wil je kopiëren?

Hallo Robbert1978 en Wim1960,

Mijn vragen nog eens op een andere wjize geformuleerd.

Het gaat niet om voorbespeelde DVD's waarop naast een film ook allerlei extra´s staan.

1. Het gaat om DVD´s waarop alleen een film staat (max 4,7 Gb) die ik wil copieren .
Het gaat dan om DVD+r of DVD-r die je in de winkel koopt.

2. Verder heb ik .avi files die ik op DVD wil branden.

Alvst bedankt.

Groet,
Frank

DVD's zoals je ze onder punt 1 noemt (zijn vaak al kopieën) kan je met vrijwel ieder brandprogramma gewoon kopiëren. Ik zelf gevruik daar meestal Nero voor. Ik neem even aan dat ze de DVD bestanden er al zijn (VOB en zo).

Avi files zal je eerst om moeten zetten naar mpeg2 en vervolgens naar de VOB's e.d. Meer info hier over kan je vinden op bijvoorbeeld http://wintips.filmt.nl/

Als je vragen hebt horen we het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan