Beginnersboeken voor Java?

Status
Niet open voor verdere reacties.

synqboiley

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2016
Hallo

Ik ben 15 jaar en zou graag willen programmeren. Mijn doel is om in Android Studio een app te programmeren. Ik heb online cursussen bekeken en het is moeilijk voor mij om Java te leren op een scherm. Ik heb liever een papieren boek dan online lesmateriaal daarom wil ik jullie vragen of jullie enige boeken kennen die de 'basics' van Java uitleggen met als doel een (Android) applicatie te maken?

Ik hoop dat dit duidelijk verwoord is :d
Alvast bedankt!

Heb je al gezocht op de website van Bol.com?

Daar vind ik een aantal boeken over Java voor Android.

Heb je al gezocht op de website van Bol.com?

Daar vind ik een aantal boeken over Java voor Android.

Ja, maar ik zou graag willen weten of mensen misschien hier ervaring hebben met een aantal boeken of eventueel een boek kunnen aanbevelen (liefst één gericht naar applicaties). Ik wil gewoon het optimaal boek vinden waarmee ik veel dingen leer en zeker de basis van het programmeren. Ik vroeg me eigenlijk ook af of http://www.bol.com/nl/p/programmeren-in-java-met-bluej/9200000005537384/ deze soort boeken 'goed' zijn. Want ik weet niet wat BlueJ is. Is het een bijprogramma ofzo, want daar ben ik niet naar op zoek. :confused:

ik zou als ik jou was eerst beginnen met het "gewone" java leer eerst de taal kennen leer wat je er mee kunt. ( ik weet niet heb je eventueel enige ervaring met andere programeer talen? )

voordat je ook aan een app begint zou ik je sowieso aanraden om te leren/weten wat classes zijn en hoe je deze samen met OOP (object orientated programming) moet gebruiken.

ik zou je aanraden om eens naar netbeans te kijken en de simpelste tutorials te gaan volgen en anders eerst een boek voor java uitzoeken en daarna eentje specifiek voor android.

ook heb je het direct al over android studio.. mag ik vragen hoe je hier bij komt?

...
Ik heb liever een papieren boek dan online lesmateriaal daarom wil ik jullie vragen of jullie enige boeken kennen die de 'basics' van Java uitleggen met als doel een (Android) applicatie te maken?
...
Er gaat niets boven les nu denk aan avondschool. De beste trick als je jong bent en toch wil studeren.Dus u in inschrijven in avondschool en nutteloze voorvereiste (.net) studie in te schrijven maar niet naar de les gaan, kost iets meer maar dan heb je niet het tijdverlies dat je in die les zit.
als het niet te ver is hogeschool gent .
=>voordeel dicht bij station
=>nadeel begint vroeg(18:00)
Ik weet niet hoe het voor nederland zit maar
denk vooral ook aan JAVAFX(en netbeans) omdat je dan sneller naar app kan gaan.
(weet vooral dat belgie niet de top is in die lessen en je al snel in het engels zal moeten verdergaan).
bekijk volgende locatie link blijft maar kort staan zonder spaties
l i n k r e m o v e d

Ik wil je altijd eens op weg helpen, Maar dan dien je een voorbeeld van hello world te posten en iets met collecties array,list en niet copy paste.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een boek 'Head first Java'. Het is een schoolboek voor HBO jaar 1 programmeren. Je begint met de basis van java maar krijgt ook complexere dingen. Ik vind zelf dat je aan een boek vrij weinig hebt. Je moet vooral dingen proberen. kijken of ze werken etc. Als je ergens vastloopt heb je meer aan internet dan aan een boek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan