• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Begintijd automatisch eindtijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josep

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2014
Beste Helpmij bezoekers,

Ik kamp op dit ogenblik met een probleem. Ik ben een tabel aan het maken, waarin de begintijden en eindtijden zijn vermeld.
Is het mogelijk dat mijn begintijd zijn waarde ophaalt uit de eindtijd kolom, maar dat het mogelijk blijft om het met eigen invoer aan te passen.

De urgentie ligt op dit moment op het automatisch ophalen van data uit eindtijd.

Ik plaats ook een voorbeeld. Ik zou het prettig vinden als ik geholpen kan worden, want ik kom er niet meer uit.

Vriendelijke groeten,
Josep van der WitteBekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Eeh... is het wellicht de meest simpele oplossing om gewoon een verwijzing te zetten in de cellen? Dus in A3 neerzetten "=B2". Kun je altijd handmatig overheen typen...

Yep dat klopt, alleen is het wat ingewikkelder als je het in een tabel wilt verwerken ( bij mij in ieder geval ). De tabel groeit telkens en dan wordt de waarde oftewel formule niet meegenomen. Ik wil de tabel niet uitrekken, omdat ik er dmv output de gemiddelde uit moet halen.

Kortgezegd ik wil geen lege rijen hebben in de tabel, maar tegelijkertijd wel dat als ik op enter druk de begintijd automatisch word aangevuld.

Ik weet niet of dit wel mogelijk is.

Of bekijk dit eens.
Vul de eindtijd eerst in.
De begintijd wordt dan opgehaald en deze kun je altijd handmatig veranderen.

Bijlagen

Beste Excellers,

Hartelijk dank voor uw snelle reacties. Sylvester Ponto dat is niet echt wat ik zocht, maar heel erg bedankt voor de moeite. Popipipo hartelijk dank voor de moeite, dat is nou wat ik zoch. Kunt u mij misschien ook vertellen hoe u dat hebt gedaan.

Met vriendelijke groeten,

Kan iemand mij uitleggen, welke stappen ik moet uitvoeren om te krijgen wat Popipipo heeft gemaakt voor mij.

Vriendelijke groeten,
Josep

Opgelost. Eerst maak je een verwijzing aan, vervolgens moet je een tabel maken, die neemt dat automatisch over als de tabel groter word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan