begintijd en eindtijd invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvester-ponte

Verenigingslid
Lid geworden
19 apr 2007
hallo, access is nieuw voor mij.

ik probeer een hoofdtabel te maken waar ik begin en eindtijden in vul met een hulptabel.
in de hulptabel staan de mogenlijke in te vullen tijdwaarden.
de begintijd gaat prima, daar kan ik de waarden uit de tijdwaarden_tabel selecteren.
de eindtijd gaat op de zelfde manier.
nu wil ik dat de eindtijd automaties begint bij de ingevulde begintijd.
hoe doe ik dat?
wat moet ik invullen bij standaardwaatde om dat te doen?
Bekijk bijlage Nieuwe gecomprimeerde (g.zip
groet sylvester

In een tabel kun je (en wil je dat eigenlijk ook niet) regelen. Je kunt nog wel een validatieregel maken waarbij je controleert of de eindtijd niet kleiner is dan de begintijd, maar daar houdt het op.
Wat je moet doen, derhalve, is een formulier maken op basis van de tabel [gewerkte tijd], waarbij je een controle doet bij het invullen van de begintijd. Je krijgt dan een actie bij de gebeurtenis <Na bijwerken> van het veld [begintijd], waarmee je de eindtijd kunt instellen.
Overigens heeft het (in mijn ogen) geen enkele zin om alvast een eindtijd in te vullen; in hoeveel gevallen is die gelijk aan de waarde die ingevuld moet gaan worden?
En bovendien: een eindtijd die gelijk is aan de begintijd lijkt mij zowiezo een beetje zinloos...

Hallo OctaFish

je zij:
En bovendien: een eindtijd die gelijk is aan de begintijd lijkt mij zowiezo een beetje zinloos...
als je dat doet hoeft er minder gescrold te worden.
dus voor het gemak van de invuller.
is het eigenlijk wel mogelijk wat ik wil (in een formulier gaat het zij je) als ik direct in de tabel invul?

groet sylvester

Laatst bewerkt:
Wat je wil is prima te doen.. Desalniettemin blijf ik uiteraard bij mijn stelling.... Wat je zou moeten doen, is de tweede keuzelijst (eindtijd) baseren op de keuze uit de eerste lijst. Dus: als je als begintijd 14:00 kiest, dan loopt de keuzelijst Eindtijd van 14:15-23:45. Bij een begintijd van 10:15 loopt de keuzelijst Eindtijd van 10:30-23:45. En dat alles vanwege het uitgangspunt dat een eindtijd nooit kleiner mag zijn dan de begintijd.
Zoals je ziet, ik heb al eerder met dit bijltje gehakt ;)

hoe doe ik dat ?
met een query? ....... of ?...

ik heb nog nooit met dit bijltje gehakt:confused:

groet sylvester

Ik heb vandaag een opzetje gemaakt, maar die nog niet gepost, zoals je al hebt gemerkt. Ik heb 'm niet thuis, maar zal hem morgenochtend posten.

En hier het voorbeeldje. E.e.a. vind je op het formulier [fGewerkteTijd].

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan