• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Behaald rendement ( rentepercentage) op een spaarsrekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsl1

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2014
Berichten
13
Hallo,


Kan mij iemand helpen een nettorendement te berekenen die ik op een spaar-, beleggingsrekening krijg.

Ik heb me helemaal suf gezocht, maar kan helaas niets vinden. Ook niet in helpmij.nl

Ik heb als voorbeeld:


Inleg per maand: 85,73
eenmalige inleg: eventueel
Ingangsdatum: 01-10-2005
duur: 29 jaar
voorbeeldkapitaal:53685
Voorbeeldpercentage: 8%
huidige waarde:6389,02
totale inleg: 29834,04
netto rendement: ? %
 
Laatst bewerkt:
om in jouw geval aan 53.700€ na 29 jaar te komen moet het jaarlijks rendement maar 3.8% zijn.
bij 8% moet je aan 111.000€ komen
 

Bijlagen

  • Map2.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 55
Ik snap even niet hoe u H11 en i12 berekent hebt? Dit is het punt waarover ik struikel. Ik krijg dit niet berekent. Maar u wel.

De inleg is weliswaar 85,73, maar niet alles wordt ingelegd ( ivm verborgen kosten). Vandaar dat er een prognose van 53685 ( bij 8%)is afgegeven , maar die gaat bij lange na niet gehaald worden.
 
Laatst bewerkt:
daarvoor had ik gebruikt gemaakt van "doelzoeken" waarbij ik dus die H12 op die 53.700 wilde krijgen door wijziging van I12. Dus excel moest het zelf uitzoeken zonder formules.
 
Hallo Cow18,

Ik snap er eerlijk gezegd niets van? Als ik de bedragen ( prognose en huidige waarde) wijzig gebeurd er niets? Er veranderd alleen iets als ik met hetzelfde negatieve rendement de maanden wijzig (H6).

Ik wil echter het gemiddeld nettorendement zelf kunnen berekenen. En dat lukt met je voorbeeld ( volgens mij ) niet? Ik wil dus zeg maar H11 en i12 laten berekenen?
 
Hallo Cow18,

Ik heb hem. Dank je wel voor je inspanning.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan