beheer systeem voorraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

overmacht

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
dag,

ik wilde een voorraadsysteem opzetten als programmeer oefening. de eisen:

- voorraad in database (producten, prod codes, aantallen producten etc)

- website geeft voorraden weer bij de producten

- apart beheer programma voor de databasebeheer met simpele ui

- verkoper ui die ook de database update (aan kassa koppelen is het mooist)

- overzichtssystemen

beetje vage vraag dit misschien, maar zulke programma's zijn natuurlijk al heel vaak gemaakt en wil graag weten wat de mogelijkheden zijn om zoiets te implementeren, voordat ik een pad insla wat echteraf niet erg handig blijkt te zijn

ik beheers php, java, java scripts, mysql, html allen redelijk.

mijn idee was mysql DB op apache server, php site en eventuleel java voor alle interfaces in de winkel.

weet iemand waar ik informatie over de implementatiemogelijkheden kan vinden, liefst met tutorials e.d.

Laatst bewerkt:
zou eerder willen zeggen dat je vraag wat te algemeen is. Je kan rustig het geheel implementeren m.b.v. van een database en bijvoorbeeld met java server pages er een webapplicatie van maken.

maar goed, implementatiemogelijkheden genoeg ....

Ik heb voor mijn opleiding iets vergelijkbaars gemaakt. Het ging om een systeem waarbij producten gereserveerd konden worden via internet en later in de winkel afgehaald konden worden. Hiervoor gebruikten we ook een (Postgre)SQL database en een Java programma als user interface.
Het lastigst is om het java programma verbinding te laten krijgen met de database, hiervoor kregen wij al wat code aangeleverd. Als dat eenmaal gebeurd is valt de rest wel mee. Eventuele inhoudelijke vragen zijn altijd welkom.

In principe moet je ervoor zorgen dat je een (heel) goede database hebt.

Dus een goede structuur en goede indeling.

Wanneer je dat hebt is de achterkant voor alle opties gemaakt en kan je waarschijnlijk ook gebruik maken van alle mogelijkheden. Bijvoorbeeld:
Java applicaties voor Kassa
PHP voor website
Die allemaal verwijzen naar de centrale server.

Zorg er wel voor dat je voor die server goede restricties inzet zodat niemand die er niets mee te maken heeft de dingen aanpast.

PS met Java-applets moet je oppassen om de volgende reden als je namelijk de nieuwste SDK van sun heb (versie 1.4.1 geloof ik) dan kun je geen applets maken die standaard door IE worden ondersteund (zelfs versie 6 niet) die ondersteunen alleen versie 1.1. Sun heeft een rechtzaak tegen microsoft hier tegen gespannen maar dat heeft opgeleverd dat dat pas in de volgende IE moet worden ondersteunt en die komt waarschijnlijk pas tegen begin 2005 (samen met Win 2003). Mensen met IE kunnen wel hogere applets bekijken wanneer ze een grote plugin van Sun ophalen. En dat zullen mensen dus niet doen.

De groeten,
Mark

om die reden ben ik meer voor implementatiemethoden die geen plugin's vereisen en voor servide-side implementatie.

zou het geheel zo simpel mogelijk houden. Aangezien je zoiezo een webapplicatie maakt kan je de overzichten, die niet bedoeld zijn voor onbevoegden ook als webpagina presenteren. Natuurlijk scherm je deze af met een login pagina. Met een beetje denkwerk kan je zo makkelijk de code hergebruiken voor de diverse delen van je programma of nog beter delen !!

bedankt voor alle reacties! als mensen nog tutorials vinden voor dit soort projecten... gaarne hier plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan