Beheer van Vista Home overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelmGe

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Ik heb getracht mij te verdiepen in het beheren van Rechten te verdiepen.
Toch begrijp ik sommige dingen niet.
Wie kan en wil mij duidelijk uitleggen hoe ik de volgende problemen kan oplossen?
  1. Volledige Rechten als Administrator te krijgen. Ben de enige Gebruiker.
  2. Verplaatsen van alle documenten van C:\ naar E:\
  3. Heb 2 gelijke PC’s met Vista Home aangeschaft. Op beide computers is Vista door de leverancier aangemeld. De eerste wil ik volledig installeren en dan een kopie van de gehele harde schijf overbrengen naar de andere PC. Hoe kan ik dat het beste aanpakken.
  4. Beide computers zullen van de zelfde externe harde schijf (geschikt voor netwerk) gebruik maken; voor Outlook, en gezamenlijke persoonlijke bestanden. Graag advies.
Graag geen verwijzingen naar elders.

Volledige Rechten als Administrator te krijgen. Ben de enige Gebruiker.
Als je toch de enige gebruiker bent kan je het UAC (dat venstertje dat toestemming vraaft om bepaalde dingen te doen.) uitzetten.
dat doe je door naar configuratiescherm te gaan >> gebruikersaccounts an ouderlijk toezicht >> gebruikersaccounts >> onderaan klikken op gebruikersaccountsbeheer in- of uitschakelen.
Ik weet niet of je echt alles kan wat de administrator kan, maar met de dingen die ik doe (internet, gamen, photoshop en dreamweaver en dingen installeren) kan je alles doen zonder toestemming van de administrator.

Verplaatsen van alle documenten van C:\ naar E:\
klik op start >> rechtermuisknop op documenten >> eigenschappen >> dan op het tabblad locatie klikken >> dan de C:\Users\gebruikersnaam\Documents veranderen naar E:\Users\gebruikersnaam\Documents.

Heb 2 gelijke PC’s met Vista Home aangeschaft. Op beide computers is Vista door de leverancier aangemeld. De eerste wil ik volledig installeren en dan een kopie van de gehele harde schijf overbrengen naar de andere PC. Hoe kan ik dat het beste aanpakken.
Ik weet niet of het kan, maar je kan een back-up maken van je hardeschijf in vista.
Daarvoor kan je het backupcentrum gebruiken.
Daar kan je komen door naar het configuratiescherm te gaan dan systeem en onderhoud en dan backup centrum.
De volledige backup van de ene pc kan je opslaan op een externe hardeschijf.
Dan doe je de vista dvd in de andere pc en klik je als je bij het scherm 'windows installeren' bent onderaan op uw conputer herstellen.
Dan krijg je een venster waarin staat een complete pc backup teugzetten.
En sluit de externe hardeschijf aan.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan