beheerders problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maupie

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
74
Wij hebben een probleem met het gebruiken van programma's die zijn geïnstalleerd door de hoofdbeheerder. We delen gewoon één computer maar degene met een beperkte account kan de programma's die de hoofdbeheerder er op heeft gezet niet altijd goed laten functioneren.
Hoe kan dit? en is dit te verhelpen door de hoofdbeheerder andere instellingen te laten invoeren??:confused:
alvast bedankt voor een eventueel antwoord.
 
Je zou het met beveiliging en rechten beter kunnen regelen maar ik vind het wel 'met een olifant een mug doodslaan'.

Welk systeem praat je over?
 
In windows Xp zit beveiliging en rechten.
De administrator zou de rechten van iedereen kunnen regelen. Wat ze mogen doen bedoel ik. Lezen, schrijven, uitvoeren enz.
Maar..........het lijkt me gewoon te gek om het op die manier te doen. Normaal gebruik je beveiling juist om mensen in te perken.
Jij wilt juist dat sommige mensen meer kunnen.
Je zou zeggen dat de administrator niet helemaal goed installeert.
Jij hebt het over de hoofdbeheerder. Je bedoelt toch wel hetzelfde als ik met de administrator?
 
Laatst bewerkt:
Ja ik bedoel de degene die de boel bijhoudt en alle rechten heeft. Ik snap wel dat er niet voor niets beperkte rechten zijn maar de bedoeling bij ons is dat niet iedereen allerlei instellingen gaat veranderen naar eigen goeddunk. Wat er nu gebeurt is dat er bv bij het programma Fireworks dat gebruikt wordt bij Dreamweaver om foto's te bewerken en die bij een website plaatsen dat dat programma niet kan draaien omdat de 'resource files missen of beschadigd zijn. Echter, het programma werkt wel bij de hoofdbeheerder.
Een ander programma geeft weer een andere fout aan en kan zelfs niet meer gewoon gesloten worden. Het spelletje Sims 2 kan ook niet geopend worden.
Dus dit terwijl de hoofdbeheerder het wel kan.
Is dat ook iets van XP?
 
Ik weet wel dat de administrator (staat dus boven een beheerder) alle programma's moet installeren.
Beperkte accounts voor volwassenen vind ik te gek.
Dat doe je bij kinderen en bij volwassenen die de zaak niet op een rijtje hebben.

Als ik jullie admin was zou ik gewoon zoveel beheerders maken als nodig is. Dan kan iedereen doen wat hij wil.
Kinderen dan een beperkt account.

De admin kan ook gaan werken met beveiliging en rechten. ( in Pro zo te bereiken en in Home via veilige modus als admin inloggen) Dan kan hij, als hij dat wil, voor iedere map of schijf apart instellen wie wat mag.
Hij kan dan zeggen Marie mag uitvoeren/schrijven/lezen. Pietje mag alleen lezen en Jan mag op dat terrein niets.
Het is een klusje.
 
Ik denk dat we er zo wel uit komen. Bedankt Elisa voor je snelle hulp.
vriendelijke groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan