beheerdersaccount wachtwoord vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wico

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
23
Kan niet meer in mijn beheerdersaccount binnen XP komen. Ben mijn wachtwoord vergeten (stom he).
Via gebruikersaccount is wel mogelijk maar levert uiteraard problemen op (o.a. installeren nieuwe software). Heb geen hersteldiskette of herstelpunt. Ben radeloos. Wie kan mij helpen. Ben een beginner!
 
Heb je toevallig nog een andere gebruiker ook administrator (=beheerdersrechten) gegeven?

En heb je win XP Home of Pro?

Er moet overigens een progje zijn om je admin wachtwoord te achterhalen misschien dat iemand anders die weet maar ik zal in ieder geval morgen er naar gaan zoeken.

De groeten,
Mark
 
Heb geen andere account als administrator, wel als gebruiker.
Mocht het lukken om dit progje te achterhalen dan zou dit fantastisch zijn. Alvast allemaal bedankt voor de moeite.
 
Administrator account = beheerdersaccount.
Gebruikers account dat is weer wat anders.
Misschien weet iemand nog een wonder progje??
Anders wordt het een nieuwe ‘schone’ installatie van XP.
Mocht je zover komen (nieuwe installatie), even een tip: doe dat in FAT en niet in NTFS. Dan kun je nog ergens bij (in dit soort gevallen)
 
Sorry dat ik wat later reageer maar ik heb gezocht bij helpmij en heb dit bericht gevonden.

Hierin stonden de onderstaande links in deze zijn wel in het engels maar wat er ongeveer op elke pagina staat is dat:
je deze software moet downloaden
op een diskette zetten/installeren
de pc vanaf de diskette moet laten opstarten en de programmatuur laten uitvoeren.
LET OP als je bestanden beveiligd hebt middels encryptie kun je die niet meer benaderen nadat je dit gedaan hebt.

http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

De groeten,
Mark
 
Geplaatst door falconetti
Mocht je zover komen (nieuwe installatie), even een tip: doe dat in FAT en niet in NTFS. Dan kun je nog ergens bij (in dit soort gevallen)

Het installeren van programma's hoeft niet te kunnen wanneer je een FAT hebt. Is tegen te beveiligen dus ook al heb je FAT.

En er zijn op internet ook programma's te vinden die NTFS via dos (opstartdisk) kunnen bekijken (ik weet alleen niet hoe het zit met gebruikers gebonden mappen). Maar in ieder geval kan dit met NTFSDOS van sysinternals deze hebben 2 versie's een gratis "alleen lezen" versie en een Pro/betaal versie.

De groeten,
Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan