Beheerpagina's maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi allemaal,

ik ben bezig met de voorbereidingen voor een website van een school. Het voornaamste wat erop moet komen te staan zijn foto's.

Wat ik graag zou willen is een systeempje op de achtergrond waarmee ik heel snel en simpel de data van de site kan aanpassen.
Dus de tekst die op de pagina's staat, maar ook de foto's die op de site staan (aanpassen, verwijderen, toevoegen).

Hoe kan ik dit gaan doen met een database?? (MySQL)

groetjes
Herbert

Één van de beste is PHP-Nuke maar deze is echter niet zo simpel. Hier staat misschien ook nog wel wat leuks tussen. En dit is een erg simple Picture Manager. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als dat niet zo is kun je nog in google zoeken.

Ik ben natuurlijk voorstander van het zelf doen, integendeel tot megabit ... :)
Wanneer je de foto's opvraagt, gebruik je een SELECT query. Hiermee haal je stuk voor stuk de rijen op en geef je de informatie die in de database staat weer.
Bij een pagina waarbij je dingen wil gaan toevoegen, verwijderen & wijzigen gebruik je 4 queries. 1 om alle informatie uit de database op te vragen en deze weer te geven, wel simpel natuurlijk, je moet het gewoon weergeven om aan te geven welke gegevens je zou willen wijzigen / verwijderen. Naast die ene query gebruik je nog 3 query's:
- INSERT => toevoegen
- DELETE => verwijderen
- UPDATE => wijzigen

Stel je hebt een kolom 'id' en dit is een primary key met auto_increment zodat deze alleen unieke waarden bevat, als je dan een rij wil verwijderen kun je bijv. deze query gebruiken:
PHP:
$query = "DELETE FROM tabel WHERE id = '5'";
Zo kun je foto's & de bijbehorende tekst van die foto verwijderen.

De rest van de query's gaan ongeveer ook zo...
UPDATE
DELETE
INSERT

Als je vragen hebt, stel ze maar :)

Succes :thumb:

@JPeetje, zelf maken is natuurlijk wel leuker maar niet iedereen kan dat:D. Tja en als het snel en simpel moet;).

Bedankt...ik ga het proberen.

Ik wil een systeem maken die ik ook voor andere websites kan gebruiken, dus ik ga er eens mee stoeien!

Bedankt in ieder geval!

Herbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan